تزریق هفتگی 10 تن گوشت گرم وارداتی به بازار

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: حداقل هفته‌ای 10 تن و در ماه 40 تن گوشت گرم وارداتی در استان اصفهان توزیع می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: حداقل هفته‌ای 10 تن و در ماه 40 تن گوشت گرم وارداتی در استان اصفهان توزیع می‌شود.
علی‌اکبر نجفی امروز در گفت‌وگو با فارس در رابطه با واردات گوشت گرم به کشور اظهار کرد: به منظور تنظیم بازار کشور، بیش از یک سال است گوشت گرم گوسفندی از کشورهای ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، داغستان و اخیراً استرالیا به ایران وارد می‌شود.
وی در ادامه افزود: این گوشت‌ها در 5 ماه گذشته به استان اصفهان نیز تخصیص پیدا کرده و گوشت استرالیایی به صورت هفتگی و در حجم حداقل یک کانتینر در این استان توزیع شده است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: این حجم یعنی حداقل هفته‌ای 10 تن و در ماه 40 تن گوشت گرم وارداتی در استان اصفهان توزیع می‌شود.
وی ادامه داد: کلیه واردات صورت‌گرفته به صورت گوشت گرم است و هیچ دام زنده‌ای به کشور وارد نمی‌شود و این گونه واردات نیز ممنوعیت قانونی دارد.
نجفی در رابطه با تأثیر افزایش قیمت دلار مبادلاتی از 3 هزار و 700 تومان به 4 هزار و 200 تومان بر قیمت گوشت وارداتی گفت: دولت بر قیمت واردات گوشت یارانه اعمال می‌کند و به نوعی مابه‌التفاوت به وجود آمده از افزایش قیمت ارز را به فروشنده پرداخت می‌کند تا قیمت‌ها تغییری به خود نبینند.
وی اضافه کرد: از قبل نیز ارز مبادلاتی برای واردات گوشت استفاده می‌شد و هم اکنون نیز به همین منوال است و دولت بر قیمت گوشت یارانه پرداخت می‌شود؛ در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت وارداتی به مبلغ 33 هزار و 300 تومان در فروشگاه‌های کوثر توزیع می‌شود.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان در رابطه با کیفیت گوشت‌های گرم وارداتی و سلامت آن‌ها متذکر شد: این گوشت‌ها از بهترین کیفیت برخوردار بوده و بدون دنبه هم هستند.
وی عنوان داشت: این گوشت‌ها از بره‌های نر بوده و از نظر کیفی تأییدهای لازم را اخذ کرده و وارد کشور شده‌اند.
نجفی در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت داخلی بیان داشت: قیمت دام ایرانی در حال حاضر به دلیل کاهش عرضه بالا رفته و اغلب در زمانی که بارش‌ها در مراتع افزایش می‌یابد؛ صاحبان دام از عرضه آن به بازار جلوگیری می‌کنند و تلاش می‌کنند که دام خود را پروار کنند.
وی تصریح کرد: از این رو افزایش‌های اخیر قیمت را می‌توان موقتی قلمداد کرد و به زودی عرضه دام در بازار متعادل خواهد شد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان در رابطه با صادرات گوشت یا دام زنده به خارج از کشور ابراز داشت: در حال حاضر گوشتی به خارج از کشور صادر نمی‌شود و صرفاً به صورت انگشت‌شمار، صادرات دام زنده در کشور وجود دارد.
وی در پایان بیان کرد: دام زنده به صورت غیر مجاز و آن هم در درصدی بسیار کم به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود و به منظور جلوگیری از این صادرات نیز باید نهادهای ناظر همچون نیروی انتظامی وارد عمل شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار