افزایش 150 درصدی جمع آوری زکات در استان اصفهان

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: بیش از ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در سال ۹۶ با رشد بیش از ۱۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۵ در استان اصفهان جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان گفت: بیش از ۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در سال ۹۶ با رشد بیش از ۱۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۵ در استان اصفهان جمع‌آوری شد.
حمیدرضا شیران در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در سال 96 بیش از 21 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات توسط این نهاد جمع‌آوری شد، گفت: مردم نیکوکار استان در جمع 5 استان برتر درزمینهٔ پرداخت زکات قرار دارند.
وی با اشاره به رشد بیش از 150 درصدی جمع‌آوری زکات در سال 96 در استان اصفهان افزود: در سال 95 میزان زکات جمع‌آوری‌شده 8 میلیارد و 415 میلیون تومان بود که با افزایش 13 میلیارد و 308 میلیونی در سال 96 به بیش از 21 میلیارد و 700 میلیون تومان رسید.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از تحقق بیش از 1.5 برابری پیش‌بینی این نهاد در امر جمع‌آوری زکات خبر داد و گفت: مشارکت گسترده مردم نیکوکار اصفهان در کنار توجه و برنامه‌ریزی گسترده مؤدیان زکات استان سبب استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه و فراهم شدن امکان ارائه خدمات بیشتر به محرومان و نیازمندان شد.
وی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده از هر منطقه در همان‌جا هزینه می‌شود، تصریح کرد: سهم عمده زکات جمع‌آوری‌شده در کمک به معیشت نیازمندان، درمان بیماران، جهیزیه نوعروسان، ساخت و مرمت مسکن مددجویان و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان نیازمند هزینه شده است و قسمتی از آن‌هم به مصرف ساخت اماکن عام‌المنفعه ازجمله مسجد، کتابخانه و حسینیه رسیده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار