دیوارنوشته‌های پل‌های تاریخی اصفهان پاک‌سازی می‌شود

معاون میراث فرهنگی اصفهان از پاک‌سازی دیوارنوشته‌های پل‌های تاریخی اصفهان در پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

دیوارنوشته‌های پل‌های تاریخی اصفهان پاک‌سازی می‌شود

ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره دیوارنوشته‌های سی‌وسه پل و ابنیه‌های تاریخی اصفهان اظهار داشت: ما در سال 22 بار این دیوارنوشته‌ها و شعارهای اسپری شده بر روی دیوار‌ه‌های پل‌های تاریخی و بناها را پاک‌سازی می‌کنیم.
وی افزود: یک سری آلودگی‌ها بر اثر روشن‌ کردن آتش در جوار پل‌های تاریخی نیز وجود دارد که پایان اردیبهشت ماه میراث فرهنی اقدام به پاک‌سازی پل می‌کند.
معاون میراث فرهنگی اصفهان پیرامون فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از این دیوارنوشته‌ها در پل‌های تاریخی تصریح کرد: میراث فرهنگی در حال برنامه‌ریزی برای نصب تابلوهای هشدار و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از این رویداد غیرفرهنگی است.
وی ادامه داد: ایجاد کنده‌کاری و دیوار نوشته بر روی ابنیه تاریخی نیازمند فرهنگ‌سازی است که باید این فرهنگ در بطن جامعه ایجاد شود وگرنه ممکن است حتی با نصب تابلو هشدار باز هم شاهد این رویداد باشیم.
به گزارش تسنیم، متاسفانه پل‌ خواجو، پل شهرستان، سی و سه‌پل و بسیاری از بنیه‌های تاریخی در معرض بازدید عمومی شهر اصفهان، مورد یادگاری‌نویسی‌های غیرفرهنگی از سوی شهروندان و گردشگران می‌شود که چهره فرهنگی شهر را مدخوش کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار