سرمایه‌گریزی علت افزایش نرخ بیکاری در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: سرمایه‌گریزی علت اصلی بالا بودن نرخ بیکاری استان اصفهان نسبت به میانگین کشور است.

استاندار اصفهان گفت: سرمایه‌گریزی علت اصلی بالا بودن نرخ بیکاری استان اصفهان نسبت به میانگین کشور است.
به گزارش فارس، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز در همایش امتنان از کارگران نمونه استان اصفهان اظهار کرد: کارگران در نهایت تلاشگر بودن، بسیار هم بی‌ادعا هستند.
وی افزود: جامعه ما از بعد مسائل اخلاقی و از بعد تعهدات دینی و اسلامی شرایط خوبی دارد، به این نحو که اگر در شرایطی قانون تعارضاتی داشته باشد در این لحظه اعتقادات و باورهای شرعی کارگر و کارفرما باعث حل مشکلات می‌شود.
استاندار اصفهان با اشاره به نیروی مازاد در کارخانه ذوب‌آهن اصفهان گفت: دوسوم نیروهای این کارخانه مازاد هستند، البته کارگران احساس اضافه بودن نمی‌کنند و با تعامل کارگر و کارفرما نه تنها کارگر احساس حلال بون رزق خود را دارد بلکه به پیشرفت کارخانه کمک می‌کند.
وی با بیان این که اگر برای کارگر کار فراهم شود و آموزش ببیند، کار بهتر و با‌کیفیت‌تری انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: حفظ کار و فرصت شغلی به عهده کارگر نیست بلکه مسؤولان باید نسبت به این موضوع تلاش کنند.
مهرعلیزاده اذعان داشت: صدها واحد تولیدی در استان فعال است که با ظرفیت بسیار کم و برای بیکار نشدن کارگران در حال فعالیت هستند؛ حتی برخی نزدیک به صفر درصد در حال کار هستند.
وی ادامه داد: کارگرانی که با چند ماه طلب نسبت به حقوق خود مقابل ساختمان استانداری تجمع می‌کند و معترض هستند، حق دارند چراکه خطاکار کسی است که مجوز را به فرد غیر متخصص داده تا هم برند ملی که صادرات داشته را خراب کند و هم باعث بروز مشکلات شود.
استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر به موقع به داد چنین کارخانه‌های انگشت‌شمار می‌رسیدیم، امروز چنین مشکلاتی نبود و لازم نبود اشتغال‌هایی ایجاد کنیم که معلوم نباشد در آینده ثابت بشود یا نشود.
وی عنوان داشت: در ابتدای ورود به استانداری اصفهان یک دستیار ویژه آشنا به مسائل کلان استان انتخاب و او را نسبت به بررسی مشکلات تولیدی استان مأمور کردم.
مهرعلیزاده تأکید کرد: در ابتدا صدها واحد تولیدی بیمار پیدا شد که دستگاه‌های مربوطه را موظف به پیگیری مشکلات آن‌ها کردم؛ به ابتکار اتاق بازرگانی کلینیک صنعت راه‌اندازی خواهد شد و مدیران موفق استانی که 40 سال است چندین واحد تولیدی با چند 10 هزار نفر کارگر را اداره می‌کنند، در خصوص واحدهای بیمار اظهار نظر کرده، مشکلاتشان را شناسایی کرده و برای حل آن راهکار ارائه کنند.
وی عنوان داشت: علت اصلی این که بیکاری در استان اصفهان 2 درصد بیشتر از میانگین کشوری است سرمایه‌گریزی است؛ مدیران کل فکر نکنند اگر به سرمایه‌گذار امتیازی بدهند برای آن‌ها مشکل‌ساز خواهد شد، تقوای تولیدکننده و سرمایه‌گذار از مسؤولان و مدیران بیشتر است.
استاندار اصفهان اضافه کرد: علی‌رغم مشکلات کم‌آبی در استان اصفهان اجازه تعطیلی هیچ واحد صنعتی را به دلیل کم‌آبی را نخواهیم داد؛ اگر مردم 20 درصد در مصرف روزانه آب شرب خود صرفه‌جویی نکنند دچار مشکل خواهیم شد.
وی در پایان یادآور شد: همه مردم به خصوص کشاورزان تحمل کنند تا از این یک سال استثنایی عبور کنیم تا از سال آینده اتفاقات خوبی برای آب زاینده‌رود رخ دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار