نصری: روحانی نماینده تفکر غیرانقلابی در انتخابات است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: با عملکرد دولت یازدهم مردم به این باور رسیده‌اند که تنها با روحیه جهادی می‌توان مشکلات را حل کرد و امروز این تفکر اقبال بیشتری در بین مردم دارد که آقایان رئیسی و قالیباف نماینده این دیدگاه در انتخابات هستند.

نصری: روحانی نماینده تفکر غیرانقلابی در انتخابات است

محسن نصری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در انتخابات پیش‌رو دو دیدگاه با هم رقابت می‌کنند که یک دیدگاه با نمایندگی روحانی و جهانگیری معتقد است وضع موجود باید ادامه یابد و دیدگاه دوم نفی عملکرد وضع موجود به جهت مشکلات موجود در کشور است.

وی افزود: دیدگاه دوم اعتقاد دارد ایجاد تغییر با توجه به سیاست‌های کلان تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب و اهداف انقلاب اسلامی برای حل مشکلات جامعه در حوزه اقتصادی بر اساس نگاه به درون باید اتفاق بیفتد تا مشکلات کشور حل شود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اما دیدگاه اول معتقد است با تعامل با غرب می‌توان مشکلات کشور را حل کرد و با همین دیدگاه دولت یازدهم از سال 92 تاکنون بر این اساس حرکت کرد و برجام را به تصویب رساند اما در عملکرد خودش نشان داد با مصوبه برجام نه تنها مشکلات کشور در حوزه اقتصاد حل نشد بلکه مشکلات افزایش یافت.

نصری افزایش نرخ بیکاری، افزایش رکود در کشور که حتی 4 وزیر به رئیس‌جمهور نامه می‌نویسند که این رکود به بحران تبدیل‌شده و همچنین کاهش سرمایه‌گذاری خارجی را از جمله ناتوانی‌های دولت در حوزه اقتصاد برشمرد و اضافه کرد: در برجام هم ما به تعهداتمان عمل کردیم اما غربی‌ها به آن عمل نکردند با اینکه آقا بارها تذکر دادند که به غربی‌ها خوش‌بین نباشید اما توجه نشد و می‌بینیم در حوزه سیاست خارجی برجام جواب نداده و تهدیدات دشمن افزایش داشته و مسائل داخلی هم حل نشده است.

وی در بیان ویژگی‌های دیدگاه انقلابی موجود در انتخابات گفت: دیدگاه انقلابی که بنیان آن مبانی انقلاب اسلامی است معتقد است ما با نگاه به درون و اعتماد به مردم خودمان بر مبنای کار جهادی و انقلابی می‌توانیم مسائل خودمان را حل کنیم و به دشمن هیچ‌گاه نباید اعتماد داشته باشیم که اعتماد به دشمن خسارت‌بار است.

نصری با اشاره به مقبولیت دو دیدگاه در بین آحاد مردم گفت: دیدگاهی که معتقد است با تعامل با کشورهای خارجی می‌شود مشکلات را حل کرد در عمل نتوانست این کار را انجام دهد و بنابراین در جامعه مقبولیت خودش را نسبت به گذشته از دست داده است.

وی در همین زمینه ادامه داد: در سال 92 روحانی با 50.7 درصد آرا با وعده‌هایی چون اینکه هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد رای آورد ولی چون امروز نتوانسته مشکلات را حل کند که حتی مشکلات بیشتر هم شده ریزش زیادی آن تفکر به نمایندگی روحانی در آرای خود دارد و روحانی دیگر آرای قبلی خود را ندارد.

نصری معتقد است با این عملکردی که دولت یازدهم دارد مردم به این باور رسیده‌اند که تنها با اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی می‌توان مشکلات را حل کرد و امروز این تفکر اقبال بیشتری در بین مردم دارد که آقایان رئیسی و قالیباف نماینده این دیدگاه در انتخابات هستند و احتمالاً انتخابات به دور دوم برود.

وی تأکید کرد: نماینده اصلی جریان اول روحانی است و جهانگیری به کمک او آمده است و البته برخی معتقد هستند که حتی ممکن است روحانی به نفع جهانگیری کنار برود و جهانگیری بماند که البته من بعید می‌دانم؛ چرا که کنار رفتن روحانی یعنی اعلام رسمی و قبول شکست در آن تفکر غرب‌گرا است و می‌پذیرد در جامعه پایگاه اجتماعی ندارد و از این طرف هم آقای رئیسی و هم آقای قالیباف مطرح هستند که هر دو گفتمان انقلاب را پیگیری می‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار