هر کاندیدایی بتواند رأی خاکستری‌ها را جذب کند پیروز است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: در حال حاضر فضای خوب انتخاباتی را شاهد هستیم و کاندیداها هم محکم در صحنه حضور دارند، خوشبختانه کاندیداها تفکرات مختلفی دارند و هر یک از آن‌ها سلیقه بخشی از مردم را پوشش می‌دهند.

هر کاندیدایی بتواند رأی خاکستری‌ها را جذب کند پیروز است

تورج حاج رحیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، در خصوص فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات، اظهار کرد: هم اکنون فضای سیاسی کشور را تقریباً فضای مناسبی می‌بینم هر چند انتظار داشتیم شور انتخاباتی بیشتری را شاهد باشیم، اما هنوز 10 روز تا انتخابات زمان داریم و معمولاً هفته آخر شور انتخاباتی بیشتر می‌شود چراکه مناظره سوم از حساسیت بیشتری برخوردار است و سفرهای کاندیداهای ریاست جمهوری هم به استان‌های دیگر شتاب می‌گیرد.

وی افزود: در مجموع فضای خوب انتخاباتی را شاهد هستیم و کاندیداها هم محکم در صحنه حضور دارند و خوشبختانه کاندیداها تفکرات مختلفی دارند و هر یک از آن‌ها سلیقه بخشی از مردم را پوشش می‌دهند. بنابراین تنوع کاندیداها تکثر لازم را دارد به خصوص در شورای شهر هم که نماد تکثر سلایق مختلف انتخاباتی است شاهد انتخابات پرشوری خواهیم بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص فضای تبلیغاتی انتخابات گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از تبلیغات کاندیداها در صدا و سیما پخش می‌شود و به خصوص مناظره‌ها نیز به صورت زنده پخش می‌شود خود کاندیداها و ستادهای آنان نیز متمرکز شده‌اند روی همین مناظره‌ها، به همین دلیل انگیزه خود افراد هم کم شده چراکه اگر کاندیدایی در مناظره‌ها ضعیف عمل کند هر چقدر هم فضای شهری را از تبلیغات پر کند خیلی نمی‌تواند برایش مؤثر باشد.

حاج رحیمیان تصریح کرد: بنابراین اگر کاندیدایی در مناظره‌ها قوی عمل کند هر چقدر هم در فضای شهری پر رنگ ظاهر نشود باز هم می‌تواند به سبد رأی خود امیدوار باشد. بنابراین مردم بیشتر روی مناظره‌ها حساب باز می‌کنند تا روی تبلیغات شهری و پوسترهای کاندیداها. تبلیغات در فضای شهری تنها در افزایش شور انتخاباتی مؤثر است.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص مناظره‌های کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: در مجموع مناظره‌ها خوب بود، اما اعتقاد دارم مناظره‌ها باید مهندسی قوی‌تری شوند. مناظره معمولاً بین دو نفر شور بیشتری دارد تا 6 نفر. همچنین کاندیداها زیاد خود را ملزم نمی‌دانند که به سؤالات مجری جواب دهند، اما در مجموع مناظره‌ها خوب بوده است.

حاج رحیمیان اظهار کرد: به‌هرحال برگزاری این مناظره‌ها سبب شده است که مردم شخصیت این کاندیداها را بهتر بشناسند و با اولویت‌های آن‌ها آشنا شوند.

وی گفت: بنابراین فضا برای انتخاب اصلح فراهم است و مهم این است که مردم روی احساس رأی ندهند و از روی تعقل و شناخت مناسبی که از کاندیداها دارند رأی خود را به صندوق بیندازند.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص رأی خاکستری‌ها گفت: ما رأی خاکستری‌ها را کسانی می‌دانیم که در جناح خاصی نیستند و هنوز تصمیم نگرفته‌اند که به چه کسی رأی دهند و اولویتشان معمولاً این است که کسی رییس جمهور شود که بتواند مشکلاتشان را حل کند. معمولاً در شرایط عادی آرای اصولگرایان و اصلاح طلبان مساوی است به همین دلیل رأی خاکستری‌ها که تصمیم می‌گیرند در لحظات آخر رأی دهند آراء آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار می شود.

وی گفت: بنابراین رأی خاکستری‌ها هنوز تصمیم نگرفته‌اند و تازه می‌خواهند کاندیدای خود را انتخاب کنند. اعتقاد دارم در دور اول انتخابات رأی خاکستری‌ها به هیچ یک از کاندیداها رأی نمی‌دهند یا اگر هم بدهند آرا کمی می‌دهند. اصولاً رأی خاکستری‌ها اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود رأیشان بیشتر تأثیر دارد. بنابراین هر کدام از کاندیداها که بتوانند گفتمان کار و معیشت را بهتر در ذهن مردم جا بیندازند می‌توانند رأی خاکستری‌ها را جذب کنند.

حاج رحیمیان خاطرنشان کرد: اما توصیه ما به آن دسته از کسانی که اصلاً نمی‌خواهند رأی دهند این است که همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده اند همه اعتلا و اقتدار ایران و حفاظت از کیان این مرز و بوم بیایند به پای صندوق‌ها بیایند و رأی دهند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار