آماده ایجاد پرواز مستقیم از اصفهان به چین هستیم

شهردار اصفهان گفت: آماده ایجاد پرواز مستقیم اصفهان - چین با هدف تسهیل و توسعه گردشگری و سفر آسان از چین به اصفهان و بالعکس هستیم.

شهردار اصفهان گفت: آماده ایجاد پرواز مستقیم اصفهان - چین با هدف تسهیل و توسعه گردشگری و سفر آسان از چین به اصفهان و بالعکس هستیم.
به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی ظهر امروز (شنبه) در نشست مشترک با مدیران ارشد شرکت‌های چینی جهت بررسی فرصت‌های همکاری اظهار کرد: شهر اصفهان از گذشته‌های دور رابطه خوب و پررنگی از جهات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با کشور چین داشته است.
وی افزود: جاده معروف به جاده ابریشم پیوند دو کشور ایران و چین و به ویژه اصفهان را که در مسیر جاده ابریشم قرار داشت تقویت می‌کرد، به همین دلیل پیمان خواهرخواندگی اصفهان با شهر شیان در کشور چین منعقد شد و از آن زمان هیئت‌های زیادی از چین به اصفهان و از اصفهان به چین سفر کرده‌اند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان یکی از بهترین شهرهای ایران در زمینه گردشگری و میراثی است، گفت: اصفهان دارای باغ‌ها وکاخ‌های متعدد است و این دارایی‎های ارزشمند سبب شده اصفهان به عنوان یک شهر مهم در جهان شناخته شود.
وی با اشاره به خواهرخواندگی اصفهان با حدود ۱۴ شهر جهان، تأکید کرد: اصفهان به دلیل زیبایی‌های طبیعی، آثار تاریخی و میراثی به عنوان قطب گردشگری شناخته می‌شود.
نوروزی ادامه داد: در راستای تسهیل و توسعه گردشگری و سفر آسان از چین به اصفهان و بالعکس آمادگی ایجاد پرواز مستقیم اصفهان به چین و همچنین آمادگی ایجاد شرکت‌های گردشگری مشترک برای توسعه گردشگری میان دو کشور و جذب گردشگران خارجی به اصفهان و شهرهای کشور چین وجود دارد.
شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان باید در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد، افزود: پروژه‌های عمرانی و اقتصادی بسیاری در حال انجام است که امکان همکاری دو جانبه در آنها وجود دارد.
نوروزی از برگزاری نمایشگاه گردشگری در محل دائمی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در خردادماه (ژوئن) سال جاری خبرداد و اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این نمایشگاه زمینه برای توسعه گردشگری فراهم شود.
وی با بیان اینکه سه خط مترو در اصفهان تعریف شده است، ادامه داد: در مراحل اجرای خط یک مترو از تجهیزات چینی استفاده شده است، بنابراین شهرداری اصفهان آمادگی خود را برای استفاده از تجهیزات چینی در ساخت خط دو و سه مترو اعلام می‌کند.
وی ضمن ابراز امیدواری از فراهم شدن زمینه‌های مختلف برای توسعه گردشگری، گفت: از پیشنهادات و تجربیات مدیران شرکت‌های چینی در این زمینه استفاده می‌کنیم.
آماده همکاری با اصفهان هستیم
مدیر ارشد یکی از شرکت‌های چینی نیز در این دیدار گفت: خاورمیانه منطقه مهمی در جهان و به ویژه در مسیر جاده ابریشم محسوب می‌شود و ایران از جهات مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، شهریت و تمدن از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی با اشاره غنای تمدن تاریخی ایران، تصریح کرد: در چین اطلاعات بسیار کمی از این تمدن و فرهنگ داریم و امروز برای آشنایی بیشتر و بررسی زمینه‌های همکاری به ایران سفر کرده‌ایم.
وی تأکید کرد: ایران و چین در زمینه‌های مختلف روابط بسیار خوبی دارند، اما در کنار روابط دو دولت آماده هستیم تا همکاری‌ها را در بخش خصوصی تقویت کنیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار