فولادگر: صرفه‌جویی یک تونل آب به اصفهان می‌آورد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کردم با این همه مشکلات آلودگی در شهر اصفهان اگر همین فضای سبز هم نباشد یعنی نابود کردن مردم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: به رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کردم با این همه مشکلات آلودگی در شهر اصفهان اگر همین فضای سبز هم نباشد یعنی نابود کردن مردم.
به گزارش فارس ، حمیدرضا فولادگر صبح امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصلاح الگوی مصرف در 3 بخش شرب، صنعت و کشاورزی و احیای رژیم حقوقی زاینده‌رود می‌تواند به اندازه یک تونل آب به اصفهان بیاورد.
وی با بیان این که باید بین اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس ارتباط بیشتری برقرار شود، افزود: لایحه منابع تأمین درآمدهای پایدار شهری در دستور کار مجلس است و در خصوص بافت‌های فرسوده نیز باید گفت با توجه به مصوبه دولت در همین خصوص و اعطای وام با نرخ 6 درصدی امکان بازسازی بافت فرسوده فراهم شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شهرداری‌ها موظف به همکاری در خصوص بازسازی بافت فرسوده هستند، گفت: بهترین راهکار حل مشکل مسکن در شهرهای بزرگ احیای بافت‌های فرسوده است و مسکن مهر در شهرهای کوچک جواب می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: در نقاطی با بافت‌های کم‌درآمد در شهر اصفهان، ساخت و ساز مانند دیگر نقاط انجام نمی‌شود که برای توسعه این مناطق محل درآمدهای داخلی منطقه کافی نیست و باید از درآمدهای مناطق دیگر به مناطق محروم برای توسعه و ساخت و ساز کمک کرد.
فولادگر با بیان این که شورای اسلامی شهر اصفهان در ادوار مختلف پذیرای تفکرات مختلف بوده است، یادآور شد: برای مترو و طرح‌های کاهش آلودگی هوا به شهرداری‌ها اجازه داده شده که از فاینانس یا سرمایه‌گذاری خارجی با تضمین دولت استفاده کنند؛ همچنین استفاده از اوراق مشارکت نیز برای آنان امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به مصاحبه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست مبنی بر این که چرا اصفهان با این همه مشکلات آبی فضای سبز زیادی دارد، عنوان داشت: به ایشان اعلام کردم با این همه مشکلات آلودگی در شهر اصفهان اگر همین فضای سبز هم نباشد یعنی نابود کردن مردم، آیا منظور شما این است که فضای سبز نباشد؟ که گفتند نه منظور من این است که فضای سبز آب زیادی مصرف می‌کند؛ یادمان باشد اگر منکر فضای سبز شویم مشکلات بیشتر می‌شود اما باید در خصوص مصرف آب آن مدیریت صحیحی انجام شود.
رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ایرانی مجلس شورای اسلامی با بیان این که با رعایت الگوهای صحیح مصرف آب در شرب، صنعت و کشاورزی و همچنین احیای رژیم حقوقی زاینده‌رود و مقابله با برداشت‌های بی‌رویه و غیر قانونی می‌تواند به اندازه یک تونل آب به زاینده‌رود باز گرداند.
ویبا بیان این که کشاورزان هم می‌دانند کمبود آب وجود دارد و خشکسالی امسال عجیب است، تأکید کرد: حرف کشاورزان این است که چرا آن‌ها حق آبه‌دار هستند و آب ندارند، اما استان‌های بالادست، برداشت غیر مجاز دارند؟
فولادگر در پایان ابراز داشت: کارخانه فولاد مبارکه و ذوب‌آهن با اذعان به این که یک سری وظایف اجتماعی دارند، بخشی از وظایف خود نسبت به زاینده‌رود را انجام داده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار