پرونده آتش‌سوزی کاخ سرهنگ آباد در حال پیگیری قضایی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: پرونده آتش‌سوزی کاخ سرهنگ آباد بسته نشده و در حال پیگیری قضایی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: پرونده آتش‌سوزی کاخ سرهنگ آباد بسته نشده و در حال پیگیری قضایی است.
فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به پرونده آتش‌سوزی کاخ سرهنگ آباد اظهار داشت: دستگاه قضایی در حال بررسی این مسئله است و تاکنون به سرنخ‌های خوبی در این مورد رسیده‌ایم.
وی افزود: اظهار نظر قطعی در این مورد با دستگاه قضایی است که به زودی اعلام می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به محکومیت عاملان این آتش‌سوزی گفت: اصولا محکومیت در این موارد شامل حبس و پرداخت کامل خسارت وارد شده است اما باز هم دستگاه قضایی اعلام می‌کند؛ کارشناسان خسارت را بررسی کرده‌اند.
وی بیان کرد: پس از اعلام دستگاه قضایی میراث فرهنگی برای این بنا اقدامات حفاظتی در سطح تثیبیت وضعیت موجود اقدام می‌کند تا تعیین تکلیف شود و پس از آن با طرحی که دارد با مشارکت ذینفعان با یا واگذاری به میرث فرهنگی اقدامات بعدی را انجام می‌دهد.
به گزارش تسنیم این کاخ در سال 1299 ه.ق توسط مصطفی قلی خان سهام السلطنه عرب عامری در دهستان سفلی از توابع بخش زواره اصفهان ساخته شده است. اولین گزارش تاریخی از این اثر مربوط به سفرنامه حاج سیاح در سال 1296 ه.ق از مراحل ساخت کاخ گزارش می‌دهد. بخش‌هایی از این این کاخ که دارای ارزش تاریخی است توسط عده‌ای چندی پیش آتش گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار