افزایش 2 برابری کشف مواد مخدر در اصفهان

در فروردین‌ماه سال جاری بیش از 4 تن مواد مخدر توسط پلیس انتظامی استان اصفهان کشف شد

مینا عباسپور- اصفهان امروز: در فروردین‌ماه سال جاری بیش از 4 تن مواد مخدر توسط پلیس انتظامی استان اصفهان کشف شد

آمارهای اعلام‌شده از سوی پلیس انتظامی استان اصفهان حاکی از آن است که میزان کشفیات مواد مخدر و جرائم مربوط به قاچاق کالا در فروردین‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر و قابل‌توجهی داشته و آمار کشف مواد مخدر به‌تنهایی بیش از چهار تن از انواع مواد مخدر را شامل بوده است. این در حالی است که میزان کشفیات مواد مخدر در فروردین‌ماه سال گذشته یک‌تن و 600 کیلوگرم بوده است. البته دستگیری و انهدام یک باند قاچاق که قصد جابه‌جایی بیش از ۵۵۰ کیلو هرویین و مورفین را داشتند در سنگین شدن وزنه کشفیات این ماه تأثیر زیادی داشته است. بنابراین می‌توان گفت رشد کشفیات علاوه بر افزایش مصرف مواد مخدر و تهدید جامعه، به عملکرد فعالانه نیروی انتظامی استان نیز اشاره داد. بر همین اساس روز گذشته فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام اینکه باند اشاره‌شده بزرگترین باند دستگیرشده با بیشترین میزان ماده مخدر در تاریخ نیروی انتظامی استان اصفهان بوده است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷۷ طرح پاک‌سازی در سطح استان برای مبارزه با مواد مخدر انجام‌شده و 2 هزار و ۴۰۰ نفر ازجمله قاچاقچی، معتاد متهاجر و فروشنده دستگیر شدند.

افزایش 200 درصدی کشف پرونده قاچاق بالای 500 میلیون تومان

سردار مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه در بخش پلیس آگاهی افزایش قدرت کشف با تمرکز بر کشف علمی جرم و توانمندسازی از موضوعات محوری است که دنبال می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری پرونده‌های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان، ۲۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. او از افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد باندهای متلاشی‌شده قاچاق کالا در فروردین‌ماه ۹۷ خبر داد و افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف‌شده با بیش از ۱۰ میلیارد تومان در فروردین‌ماه سال جاری، ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و دراین‌ارتباط ۱۸ باند جرائم مختلف متلاشی و بیش از هزار و ۳۰۰ سارق دستگیر شدند. سردار معصوم بیگی در راستای مبارزه با قاچاق کالا از راه‌اندازی نخستین دستگاه «ایکس ری کامیونی» در ایستگاه بازرسی شهرستان نائین خبر داد و گفت: پس از نخستین دستگاه ایکس ری سواری که در انتهای سال گذشته راه‌اندازی و استفاده شد، اکنون این دستگاه با سرعت و ظرفیت بالا برای کامیون‌ها استفاده می‌شود که دارای سازوکاری خوبی برای تشخیص کالای قاچاق بدون نیاز به تخلیه بار است.

خرید کالای خارجی که مشابه داخلی داشته باشد ممنوع است

در ادامه فرمانده انتظامی استان اصفهان به انتخاب شعار سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی و هم‌چنین ابلاغ فرمانده نیروی انتظامی کشور در راستای ممنوع بودن خرید هرگونه کالای خارجی که مشابه داخلی داشته باشد تأکید کرد و گفت: نیروی انتظامی استان اصفهان ۱۲ اولویت را برای فعالیت‌های سال جاری در دستور کار قرار داده که یکی از آنها حمایت از کالای ایرانی با توجه به شعار سال است. بنابراین پلیس اصفهان به‌صورت جدی نظارت دارد که کالاهای ایرانی خریداری‌شده و نظارت ویژه‌ای در این رابطه وجود خواهد داشت. او ادامه داد: در این راستا نیروی انتظامی بر تشدید مبارزه با قاچاق کالا با عملیاتی کردن قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا، تقویت ایستگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا و تجهیز تیم‌های تخصصی در این زمینه تأکید دارد. سردار معصوم بیگی دیگر اولویت پلیس اصفهان در سال ۹۷ را مقابله با سوداگران مرگ به‌عنوان ابر آسیب جامعه برشمرد و گفت: اشراف بر فضای مجازی دیگر اولویت انتظامی استان است، زیرا جرائم با شیب تند به سمت فضای مجازی در حال حرکت است و اگر این فضا را با کمک مردم مدیریت نکنیم، آسیب جدی به مردم و جامعه وارد می‌شود.

کلاهبرداری اقتصادی بالاترین رتبه جرائم اینترنتی

او در ادامه رتبه‌بندی پرونده‌های جرائم اینترنتی در اصفهان را شامل برداشت از حساب، سپس کلاهبرداری رایانه‌ای و پس‌ازآن مشکلات اخلاقی اعلام کرد و گفت: به‌تازگی یک فرد جوان در فضای مجازی با فریب مردم در تبلیغ نصب یک نرم‌افزار در گوشی تلفن همراه، به اطلاعات شخصی ۵۱۴ نفر دسترسی پیداکرده بود و ضمن دسترسی به گفتگوهای اینترنتی، متن پیامک و رمز ایمیل آنها، شروع به برداشت از حساب این افراد کرده بود که با اشراف و تسلط پلیس فتای اصفهان، این فرد غیربومی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در استانی دیگر دستگیر شد. فرمانده انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: این امر نشان می‌دهد که باید سواد مردم در استفاده از شبکه‌های مجازی افزایش یابد که در این زمینه اقدام‌هایی در دستور کار پلیس قرارگرفته اما کافی نیست و باید دستگاه‌های دیگر نیز به این موضوع وارد شوند.

برگزاری دوره آموزشی برای موتورسواران

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه جان‌باختگان ناشی از تصادف کماکان فرهنگ رانندگی در اصفهان نیاز به ارتقا دارد، گفت: همان‌طور که پیش‌ازاین اعلام‌شده آمار جان‌باختگان موتورسوار در استان اصفهان بالای ۵۵ درصد بوده درحالی‌که این آمار در کشور به‌طور میانگین ۳۵ درصد است. بر همین اساس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌منظور ارتقای فرهنگ موتورسواری و ترافیکی ب‌زودی دوره‌های آموزشی ویژه برگزارشده و روزانه ۱۰۰ نفر در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد.

انفجار مهیب در پی ترقه‌سازی

سردار معصوم بیگی همچنین به صدای مهیب انفجار شنبه‌شب در خیابان زینبیه اشاره کرد و توضیح داد: در ساعات پایانی شب تعدادی نوجوانان در یک ساختمان نیمه‌کاره مشغول درست کردن ترقه‌های دست‌ساز بودند که انفجاری مهیب اتفاق افتاد و ۱۳ نفر در این ماجرا مجروح شدند و حال تعدادی از آنها وخیم گزارش‌شده است. با توجه به اینکه با وقوع این حادثه که براثر بی‌احتیاطی رخ داد ۱۳ نفر در معرض نابینایی، کم بینایی یا قطع عضو هستند، پدران و مادران باید بیش از گذشته مراقب رفتار فرزندان خود باشند. ضمن اینکه این تنها آسیبی نیست که فرزندان ما را تهدید می‌کند چراکه نتیجه این آسیب‌ها معمولاً به‌سرعت قابل‌مشاهده است اما هنوز مردم آسیب فضای مجازی را که کمتر ملموس است احساس نمی‌کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار