اقدامات اصفهان در بازسازی سرپل ذهاب/ انجام کل تعمیرات تا پایان خرداد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از پیشرفت 80 درصدی اقدامات اصفهان در زمینه بازسازی منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از پیشرفت 80 درصدی اقدامات اصفهان در زمینه بازسازی منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب خبر داد.
منصور شیشه‌فروش در گفت وگو با فارس در رابطه با اقدامات اصفهان در زمینه بازسازی منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب در استان کرمانشاه اظهار کرد: بعد از زلزله کرمانشاه و از بیست و سوم آبان ماه مسؤولیت بازسازی سرپل ذهاب به استان اصفهان واگذار شد که از همان روز اول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان همراه با عوامل فنی مهندسی و با پشتیبانی ماشین‌آلات مهندسی به منظور بازسازی و تعمیر واحدهای آسیب‌دیده در سرپل ذهاب مستقر شدند.
وی با اشاره به استقرار ستاد بازسازی استان اصفهان با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سر پل ذهاب، افزود: مجموعه‌ای که این ستاد در دست کار دارد 12 هزار و 276 واحد مسکونی تعمیری، 7 هزار و 235 واحد احداثی، دو هزار و 500 واحد تجاری و 800 واحد را هم باید مقاوم‌سازی کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه گفت: با توجه به این‌که دولت تسهیلات بانکی و بلاعوضی را به این واحدها تخصیص داده و با استفاده از کمک دولت، ستاد بازسازی در حال انجام کارها است و تا به امروز 80 درصد کارها انجام شده و وام‌ها هم پرداخت شده است و تا پایان خردادماه هم کل تعمیری‌ها انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در مورد واحدهای احداثی هم اصفهان تقریباً سه هزار و 323 واحد از هفت هزار واحد را در دست اقدام دارد؛ وام‌ها پرداخت شده، بخشی از منازل در مرحله صدور پروانه، بخشی در مرحله فونداسیون، بخشی در مرحله کندن پی و اسکلت‌سازی بوده و کارها به ترتیب در حال انجام است.
شیشه‌فروش در پایان اعلام کرد: واحدهای تجاری هم به همین منوال در دست اقدام هستند، همچنین مقاوم‌سازی واحدهای تجاری هم در حال انجام شدن است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار