کاهش میزان سرقت در اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از کاهش بسیاری از جرائم با اصلاح سبک زندگی و کاهش سرق و ضرب و جرح عمدی در استان اصفهان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از کاهش بسیاری از جرائم با اصلاح سبک زندگی و کاهش سرق و ضرب و جرح عمدی در استان اصفهان خبر داد.
احمد خسروی‌وفا در گفت‌و‌گو با فارس با بیان این که فرهنگ ایران اسلامی در تمام دنیا منحصر به فرد و اسلام یک دین جهان شمول است، اظهار کرد: دین اسلام در تمامی بخش‌های زندگی انسان، از بدو تولد تا مرگ و حتی بعد از آن نیز دستورات، فرامین و برنامه‌هایی دارد.
وی ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره جهان شمول بودن دین اسلام افزود: حرکت در مسیر تعالی، دستیابی به تمدن غنی و جهان‌بینی اسلامی یکی از مهم‌ترین اهداف مسلمانان است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان دوری از اسلام و فرامین آن را علت اصلی بسیاری از مشکلات به ویژه در حوزه خانوادگی و اجتماعی خواند و گفت: نگرش دقیق به سبک زندگی اسلامی و اصلاح آن مسأله قابل تأملی است که نگاه جامع به آن در سطح کشور نیز کارگشاست.
وی پیشگیری از جرم را یکی از ارکان مهم کشور دانست که مورد توجه سران قوه و مسؤولان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پیشگیری یکی از حوزه‌هایی است که نقش مؤثری در کاهش جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی، جسمی و انسانی دارد.
به گفته خسروی‌وفا، ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در مسائلی دیده می‌شود که به سادگی از کنارشان عبور می‌کنیم، اما با نگرش اسلامی به مسائل مختلف بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات ریشه‌کن خواهند شد.
وی با بیان این‌ که در برخی زمان‌ها تأثیرگذاری یک فیلم کوتاه از ده‌ها سخنرانی بیش‌تر است، اذعان داشت: تأثیر یک فیلم کوتاه، انیمیشن با محتوا، گزارش خبری جامع و دقیق که مبتنی بر اصول سبک زندگی اسلامی و فرامین دینی باشد از بسیاری از برنامه‌ها و روش‌های دیگر مؤثرتر است و سبب کاهش بسیاری از جرائم خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: نگاه مردم جهان و مردم کشور به جایگاه استان اصفهان نگاهی مثبت بوده که از آن به عنوان مهد تمدن و فرهنگ یاد شده است.
به گفته وی سرقت و ضرب و جرح عمدی در رتبه اول و دوم جرایم استان اصفهان در سال 1394 بوده که با همّت، اقدام مؤثر و تلاش‌های اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم و دستگاه‌های قضایی و اجرایی به رتبه سوم و چهارم آمار جرایم در سال 1396 تنزل پیدا کرده است که امید آن می‌رود در سال آتی شاهد کاهش وقوع این آسیب‌ها و جرایم در شهر فرهنگ‌پرور اصفهان باشیم.
خسروی‌وفا ضمن ابراز خرسندی از قرار نگرفتن دعواهای خیابانی در مرتبه جرم‌های اولویت‌دار ابراز داشت: گاهی فحاشی یا عدم کنترل زبان و شیوه رفتار مردم در کوچه و خیابان نسبت به یکدیگر سبب جرائمی مانند ضرب و جرح، خشونت‌های خشن، چاقوکشی و حتی قتل شده است.
وی در پایان سرقت را مهم‌ترین عامل ناامنی روانی در خانواده‌ها دانست و یادآور شد: سرقت نه فقط خانواده‌ها که قوه قضائیه، پلیس و بسیاری از ارگان‌ها را درگیر کرده است که برای کاهش و پیشگیری آن باید اقدامات مؤثری در رسانه‌ها انجام شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار