مشکلات نباید باورمان را بشکند

حمیدرضا مومنیان در نشست بانوان نشست زنان سرپرست خانوار کار افرین در سالن کنفرانس فرمانداری با تاکید بر اینکه مشکلات زندگی نباید ما را از اهداف و باور هامون دور کند،بر لزوم مشارکت فعالانه بانوان در عرصه ها ی اجتماعی تاکید کرد

کاشان-حمیدرضا مومنیان در نشست بانوان نشست زنان سرپرست خانوار کار افرین در سالن کنفرانس فرمانداری با تاکید بر اینکه مشکلات زندگی نباید ما را از اهداف و باور هامون دور کند،بر لزوم مشارکت فعالانه بانوان در عرصه ها ی اجتماعی تاکید کرده و اظهار داشت :تاکنون اقدمات مناسبی در این باره صورت گرفته است. اما هم چنان شاهد برخی نابرابری ها در حوزه بانوان هستیم و این وظیفه مسولین است که با فرهنگی سازی این عادت ها را تغییر دهند.
فرماندار ویژه کاشان در گفت وگو با اصفهان امروز افزود: خود باوری و ایمان به توانمندی های فردی را لازمه بالندگی در مسیر زندگی عنوان کرده و ترس از شکست و ناامیدی را برای کسانی دانست که در را خود ثابت قدم نیستند.
معاون استاندار عدم وابستگی شدید به منابع مالی را یکی از اهم موارد در دست بابی به بالندگی دانسته و افزود: البته نباید فراموش کرد که اعطای تسهیلات مالی از وظایف دولت و حاکمیت هاست و این به معنای عدم بهره مندی از این امتیازات نیست اما در صورت تمرکز بیشتر بر ظرفیت های درونی کوچک ترین شکست و یا موانع سستی و ناامیدی به دنبال نخواهد داشت. دکتر مومنیان خاطر نشان کرد:البته مطلوب است که نهادهای دولتی به جای حمایت مالی هدایت مالی را در پیش گرفته تا شاهد نتایج ثمربخش بیشتری باشند.
در پایان مومنیان از پی گیری تشکیل خانه کار در کاشان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با پی گیری بانوان شهر زودتر این مهم به سرانجام برسدهمچنین دراین نشست شیخ استرکی مدیر کمیته امداد امام خمینی شاخه کاشان اظهار داشت:رویکرد کمیته امداد حمایتی در مساعل معیشتی و زیستی و توانمند کردن بانوان در زمینه اشتغال است .
شیخ استرکی افزود:تسهیلاتی در مورد توانمند کردن بانوان در زمینه اشتغال وجود دارد که در این خصوص با بررسی به بانوان تحت حمایت پرداخت می شود.
مدیر کمیته امداد تصریح کرد:عمده اعتبارات کمیته در حوزه خود اشتغالی زنان و نیز بسته های تشویقی برای ازدواج مجدد وجود دارد مشاور معاون استاندار وفرماندار کاشان در امور بانوان و خانواده از زنان سرپرست خانوار این شهرستان به عنوان فرصت طلایی اشتغال و کارافرینی یاد کرد.
در ادامه مریم ارشدی گفت: زنان سرپرست خانوار به دلیل انکه علاوه بر داشتن نقش و رسالت همسری و مادری باید مسولیت اقتصادی خانواده را نیز بر دوش بگیرند و این ایفای مسولیت چندگانه از انها زنانی ممتاز می سازد .
وی از زنان سرپرست خانوار کارافرین و سختکوش کاشان به عنوان یک فرصت اجتماعی تقدیر و تاکید کرد: مسولان باید انگیزه تلاش و تکاپو امید و نشاط را برای این بانوان فراهم کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار