آمریکا می‌خواهد از ایران در برابر کشورهای عربی یک عنصر تهدیدکننده بسازد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر از مردم سوریه در مقابل تروریسم حمایت می‌کنیم به خاطر درخواست رسمی دولت مستقر و رسمی سوریه است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر از مردم سوریه در مقابل تروریسم حمایت می‌کنیم به خاطر درخواست رسمی دولت مستقر و رسمی سوریه است.
به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در دانشگاه عالی دفاع ملی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: راهبرد آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس، ایجاد معمای امنیت و موازنه قدرت است. آمریکا برای اینکه سیطره خود را بر دولت‌های عربی دائمی کند و برای حضور خود در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و غرب آسیا یک نیاز همیشگی ایجاد کند معمای امنیت را تولید کرده است.
وی در تشریح فرمول معمای امنیت، گفت: در فرمول معمای امنیت، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک تهدید تلقی می‌کند و به دروغ ایران را حامی تروریسم می‌خواند این در حالی است که همه جهان می‌دانند امروز ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران نظامی است که توانسته با تدبیر و تفکر و همچنین با حمایت از سوریه و عراق بر سیطره داعش در این منطقه خاتمه بدهد؛ این در حالی است که ترامپ اعلام کرده داعش شخصا توسط دولت اوباما به وجود آمده است و هیلاری کلینتون و همچنین سایر مقامات رسمی آمریکا هم به این موضوع اعتراف کرده‌اند.
وی گفت: با تلاش‌های ایران برای مقابله با تروریسم، پرونده تروریسم در منطقه بسته شده است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقشه‌های آمریکا برای کم اثر کردن قدرت ایران در منطقه، گفت: آمریکا می‌خواهد از ایران در برابر کشورهای عربی یک عنصر تهدیدکننده بسازد و فلسفه‌ای برای حضور مسلط خود در منطقه ایجاد کرده تا بر اساس آن بتواند برتری قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به یک موازنه تبدیل کند.
وی تصریح کرد: وقتی چنین اتفاقی می‌افتد طبیعتا آمریکایی‌ها می‌توانند سلاح‌های بی‌شماری به کشورهای عربی بفروشند و در ازای آن صدها میلیارد دلار را جهت جبران رکود اقتصادی‌شان به دست بیاورند.
جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها برای تسلط خود بر مناطق استراتژیک جهان از چنین سیاست‌هایی بهره می‌برند در حالیکه افکار عمومی جهان حقیقت و ماهیت هویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را می‌شناسند.
سلامی با بیان اینکه ما هرگز اشاعه دهنده تروریسم نبوده‌ایم، گفت: ما همواره مقابله کننده با تروریسم بوده‌ایم؛ هرگز هیچ کشوری را تهدید نکردیم و به حاکمیت ارزی همه کشورها هم احترام گذاشته‌ایم و همچنین استقلال آنها را به رسمیت شناختیم.
وی افزود: ما همواره حامی مظلومانی بودیم که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. اگر ما از انصارالله و مردم یمن در مقابل حمله عربستان حمایت می‌کنیم به این دلیل است که اینها مظلوم واقع شده‌اند. اگر از مردم سوریه در مقابل تروریسم حمایت می‌کنیم به خاطر درخواست رسمی دولت مستقر و رسمی سوریه است.
سلامی در پایان گفت: همه اعمال جمهوری اسلامی ایران تحت ضوابط قانون بین‌المللی است و هیچگونه تخطی از قوانین وجود ندارد. دشمن می‌خواهد که ما خودمان را خلع سلاح کنیم، این درخواست غیراخلاقی، غیرعقلانی و بلندپروازانه است. موشک‌ها سرمایه‌های دفاعی و عناصر اصلی قدرت بازدارندگی ما هستند و ما هرگز نمی‌توانیم بپذیریم خودمان را از توانمندی بازدارنده خلع سلاح کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار