آمار ۲۸ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی نشان از ضعف مدیریت است

استاندار اصفهان گفت: متأسفانه آمار بالایی بیکاری در بین جوانان با سواد که از سرمایه‌های بسیار خوب جامعه به شمار می‌روند مشاهده می‌شود و باید بتوانیم با برنامه‌ریزی درست از ظرفیت جوانان به نحو مطلوب برای ساختن جامعه استفاده کنیم.

استاندار اصفهان گفت: متأسفانه آمار بالایی بیکاری در بین جوانان با سواد که از سرمایه‌های بسیار خوب جامعه به شمار می‌روند مشاهده می‌شود و باید بتوانیم با برنامه‌ریزی درست از ظرفیت جوانان به نحو مطلوب برای ساختن جامعه استفاده کنیم.
به گزارش ایسنا ، محسن مهرعلیزاده در جلسه ستاد ساماندهی جوانان، اظهار کرد: در دنیای امروز اگر مدیران پویایی فکری نداشته باشند و این پویایی را در دستگاه‌ها ایجاد نکنند، وقت جوانانی که به این تصمیمات امید بسته‌اند، تلف خواهد شد.
استاندار اصفهان بابیان اینکه اشتغال یکی از شاخص‌های اصلی و اساسی در جوامع امروز است و دولت نیز بر این مسئله توجه دارد، تصریح کرد: شخص رئیس‌جمهور بارها در جلسات مختلف با بررسی پیشرفت‌های طرح‌های کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و اشتغال بر اجرای درست طرح‌ها تأکید داشتند.
مهرعلیزاده بابیان اینکه آمار ۲۸ درصدی بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، نشان از ضعف مدیریت است، تصریح کرد: تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در استان فراهم است به طوری که اگر اقدام درستی صورت گیرد می‌تواند اشتغال بالایی ایجاد شود.
وی به ۱۳ شاخص اداره کل ورزش و جوانان از جمله هویت، ازدواج، اوقات فراغت، آموزش، اشتغال، کارآفرینی، خلاقیت، امنیت و احساس امنیت، سلامت فکری و جسمی و همچنین نشاط اجتماعی جوانان اشاره کرد و افزود: باید مشخص شود که در خصوص ارتقای این شاخص‌ها چه اقدامی از سوی دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه در این موارد برنامه‌ریزی اساسی صورت نگرفته است، افزود: متأسفانه آمار بالایی بیکاری در بین جوانان با سواد که از سرمایه‌های بسیار خوب جامعه به شمار می‌روند مشاهده می‌شود و باید بتوانیم با برنامه‌ریزی درست از ظرفیت جوانان به نحو مطلوب برای ساختن جامعه استفاده کنیم.
استاندار اصفهان گفت: متأسفانه مدیران با مسئله جوانان با یک فرایند اداری و با فرهنگ اداری برخورد می‌کنند و نگاه ویژه به جوانان در دستگاه‌ها وجود ندارد و این مسئله، با نگاهی معمولی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید اعلام کنند چه بهره خاصی می‌توانند از این ظرفیت‌ها و سرمایه‌های موجود ببرند و چه نقشی را می‌توانند در جهت هدایت جمعیت جوان ایفا کنند.
مهرعلیزاده با اشاره به اینکه متاسفانه در دستگاه‌ها ذهن خود را به یک سری از مسائل منجمد مشغول ساخته‌ایم، اضافه کرد: مدیران باید عمیق‌تر با مسائل برخورد کنند و این نگاه اداری بر امور جوانان از بین برود و در کمیته‌های مختلف نگاه پروژه محور به‌جای وظیفه اداری محور جایگزین شود.
استاندار اصفهان افزود: دبیرخانه ستاد ساماندهی جوانان باید مطالبه گر باشد و پیگیری کند که دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه‌های عملیاتی و پروژه محور خود را در خصوص ۱۳ شاخص مورد توجه اداره کل ورزش و جوانان اعلام کنند و در این برنامه‌ها کمیت؛ کیفیت و زمان‌بندی نیز کامل مشخص شود و در اجرا نیز میزان ارتقای هر یک از شاخص‌ها اعلام شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار