سهم 50 درصدی فولاد مبارکه در تولید فولاد حفظ می‌شود

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: گروه فولاد مبارکه در حال حاضر بیش از 10 میلیون و 300 هزار تن فولاد تولید می‌کند و بر اساس برنامه جامع تولید فولاد مبارکه در نظر داریم سهم 50 درصدی تولید فولاد کشور را حفظ کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: گروه فولاد مبارکه در حال حاضر بیش از 10 میلیون و 300 هزار تن فولاد تولید می‌کند و بر اساس برنامه جامع تولید فولاد مبارکه در نظر داریم سهم 50 درصدی تولید فولاد کشور را حفظ کنیم.
بهرام سبحانی امروز در گفت‌وگو با فارس در رابطه با نقش صنعت فولاد در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: فولاد یکی از صنایع مزیت‌دار در کشور بوده و وجود ظرفیت‌هایی همچون منابع سنگ آهن، انرژی، دسترسی به آب‌های آزاد و دانش فنی بومی باعث شده تا این ظرفیت‌ها نمود بیشتری پیدا کند.
وی با اشاره به تولید 1.6 میلیارد تنی فولاد در جهان اذعان کرد: تولید فولاد ایران در حال حاضر بیش از یک درصد تولید فولاد جهان است و با توجه به مزیت‌هایی که در تولید این محصول وجود دارد؛ ظرفیت بالقوه تولید فولاد در کشور بیش از ظرفیت‌های فعلی است.
مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: افق تولید فولاد در کشور، افق روشنی است و چشم‌انداز تولید این محصول در افق 1404، 55 میلیون تن تعیین شده است.
سبحانی با بیان اینکه سهم تولید فولاد مبارکه در حال حاضر بالای 50 درصد از تولید فولاد کشور است تصریح کرد: گروه فولاد مبارکه در حال حاضر بیش از 10 میلیون و 300 هزار تن فولاد تولید می‌کند و بر اساس برنامه جامع تولید فولاد مبارکه در نظر داریم سهم 50 درصدی تولید فولاد کشور را حفظ کنیم.
وی همچنین ادامه داد: اهداف اقتصاد مقاومتی در طی سال‌های اخیر جزو اولویت‌های فولاد مبارکه بوده و در همین راستا، در بخش‌های تأمین مواد اولیه، تجهیزات و دانش فنی اتکای خود به داخل را به حداکثر رسانده و با به کارگیری روش‌های بومی‌سازی و مهندسی معکوس، اغلب نیازهای خود را از طریق تولیدکنندگان داخلی رفع می‌کند.
مدیرعامل فولاد مبارکه سرمایه‌گذاری این شرکت در زنجیره تولید را رو به گسترش توصیف و تأکید کرد: فولاد جزو صنایع برتر و پیشران اقتصاد است و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی این صنعت، اثر مثبتی بر تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت تولید و اشتغال کشور دارد و از این رو تلاش فولاد مبارکه بر افزایش سرمایه‌گذاری بر حوزه‌های مزیت دار این صنعت متمرکز شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار