کاهش تولید برق به دلیل کاهش منابع آبی

سال گذشته 8/7 ميليارد تومان براي اجراي پروژه‌ای برق مركز برق منطقه اصفهان هزينه شده است. این مطلب را سيدعليرضا عريضي مدير امور مركز برق منطقه اصفهان در نشست خبری مطرح کرد و گفت: تا پایان سال گذشته 2 هزار و 770 مشترك جديد به شبكه برق مركز متصل شدند، كه براي برق‌رسانی به اين مشتركان 7/9 كيلومتر كابل و برای شبكه فشار متوسط و فشار ضعيف به‌منظور ساخت هفت پست زميني مصرف‌شده است.

محمد منزه -اصفهان امروز :سال گذشته 8/7 ميليارد تومان براي اجراي پروژه‌ای برق مركز برق منطقه اصفهان هزينه شده است. این مطلب را سيدعليرضا عريضي مدير امور مركز برق منطقه اصفهان در نشست خبری مطرح کرد و گفت: تا پایان سال گذشته 2 هزار و 770 مشترك جديد به شبكه برق مركز متصل شدند، كه براي برق‌رسانی به اين مشتركان 7/9 كيلومتر كابل و برای شبكه فشار متوسط و فشار ضعيف به‌منظور ساخت هفت پست زميني مصرف‌شده است. وی ادامه داد: در سال گذشته ٢٣ كيلومتر كابل و شبكه‌هاي فرسوده در بافت فرسوده اصفهان با کابل‌های فشار متوسط و كابل خود نگهدار تجهيز شد كه علاوه بر استفاده از فناوری‌ جديد، افزايش ايمني و زیباسازی مبلمان شهري را به دنبال داشت. عریضی افزود: امور برق مركز با وسعت ٢٠ کیلومترمربع از سمت شمال به خيابان فروغي حدفاصل ميدان جمهوري تا ميدان شهدا و خيابان كاوه از ميدان شهدا تا ميدان باهنر و خیابان‌های آیت‌ا... اديب و مدرس از ميدان باهنر تا ميدان قدس و خيابان سروش تا ميدان احمدآباد، از شرق به خیابان‌ها بزرگمهر حدفاصل ميدان احمدآباد تا پل بزرگمهر، از جنوب به رودخانه زاینده‌رود حدفاصل ميدان بزرگمهر تا پل مارنان و از غرب به خيابان‌هاي خرم و خيام حدفاصل پل مارنان تا ميدان جمهوري برق‌رسانی می‌کند. او افزود: اين امور داراي 144 هزار و ٣٠١ مشترك است كه از این تعداد 129 هزار 612 مشترك تك فاز و 14 هزار و 689 مشترك سه فاز و از اين تعداد ٩٤٠ مشترك ديماند است. مدير امور مركز برق منطقه اصفهان تصریح کرد: تأسیسات كلي امور برق مركز شامل شش پست فوق توزيع است که محدوده مرکز را پوشش می‌دهد. وی ادامه داد: تعداد كل تجهیزات شامل ٦٣ دستگاه تعداد پست‌های هوايي، ٣٢٢ باب تعداد پست‌های زميني، ٩ كيلومتر طول شبكه فشار متوسط هوايي، ١٦٩كيلومتر طول شبكه فشار متوسط زميني، ٣٦٢كيلومتر طول شبكه فشار ضعيف هوايي و ٤٢٣ طول شبكه فشار ضعيف زميني است. وی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در امور برق مركز گفت: افزايش ظرفيت شبكه براي پذيرش انشعابات جديد، كاهش خاموشی‌ها، كاهش تلفات انرژي الکتریکی، ايجاد تعادل بار در شبکه‌ای فشار متوسط و فشار ضعيف، استفاده از فن‌آوری‌های نوين، روشنايي معابر تاريك، زيبايي و مبلمان شهري و هم‌چنین كاهش انرژی توزيع نشده را اشاره کرد. فعالیت‌های كه با اجراي ٤٨٩ پروژه عمراني و اعتباري بیش از ٧ ميليارد تومان در سال ٩٦محقق شد. عریضی تأکید کرد: با اجراي پروژه‌های عمراني در يك سال گذشته ٩ باب ساختمان پست زميني، ٧ دستگاه پست زميني، ٢١كيلومتر شبكه فشار متوسط هوايي و زميني و ١٣ كيلومتر شبكه فشار ضعيف هوايي احداث‌شده است. وی گفت: شركت توزيع برق شهرستان اصفهان براي كاهش زمان خاموشي مشتركان و همچنين جهت افزايش قابليت مانور شبکه‌های فشار متوسط و قابليت اطمينان شبكه، اقدام به نصب تجهيزات اتوماسيون روي كليدهاي قدرت باقابلیت مانيتورينگ نموده تا در کمترین زمان و به‌طور مكانيزه بتوان با مانور فيدرها، خاموشي را برطرف كرد.
محمدمهدی عسگري مدير دفتر مديريت مصرف شركت توزيع برق شهرستان اصفهان نیز تصریح کرد: ظرفيت نيروگاهي كشور ٨٠ هزار مگاوات است كه از این میزان حدود ٥٧ تا ٥٨ هزار مگاوات در حداكثر توان می‌توان برق توليد كنند. وی ادامه داد: ایران از نظر ظرفيت و توان توليدي در دنيا در رده ١٤ قرار دارد و در منطقه خاورميانه در جایگاه نخست هستیم. وی با اشاره به میزان مصرف انرژی در کشور گفت: میزان مصرف انرژی در کشور دو برابر ميانگين جهاني است و همین اضافه‌بار مصرف سبب شده تا توان توليدي کشور پاسخ‌گویی نیاز نباشد. مدير دفتر مديريت مصرف شركت توزيع برق شهرستان اصفهان گفت: ظرفيت توليد برق در نیروگاه‌های برق‌آبی در سطح كشور حدود ١١ هزار مگاوات است؛ اما امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی حدود 50 درصد کاهش داشته است. وی اضافه کرد: امسال در استان اصفهان نيروگاه حسن‌آباد با ظرفيت توليد ٩٠٠ هزار مگاوات از مدار خارج‌شده است و اين نيروگاه تاکنون با ١٠درصد ظرفیت فعالیت می‌کرد؛ و امسال به دلیل غیرفعال بودن نیروگاه مجبور به استفاده از شبكه سراسر برق کشور هستیم.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار