«ترنم زنده‌رود» در اصفهان طنین‌انداز شد

هفته فرهنگی اصفهان به اتمام رسید، اما هنوز برنامه‌هایی همچون جشنواره موسیقی «ترنم زندهرود» در حال اجرا هستند که این، نشان از جو پرنشاط فرهنگی در این شهر دارد.

هفته فرهنگی اصفهان به اتمام رسید، اما هنوز برنامه‌هایی همچون جشنواره موسیقی «ترنم زندهرود» در حال اجرا هستند که این، نشان از جو پرنشاط فرهنگی در این شهر دارد.
به گزارش ایمنا، جشنواره موسیقی «ترنم زنده‌رود» گرچه یکی از برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان بود، اما زمان برگزاری آن از ۷ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه است و به همین دلیل، همچنان ادامه دارد و قرار است فردا شب هم‌زمان با نیمه ‌شعبان، اختتامیه آن برگزار شود.
این جشنواره که با همکاری آموزشگاه‌های موسیقی اصفهان برگزار شد، هنرجویان و جوانان اهل موسیقی خوبی به خودش دید، به طرزی که برخی از این گروه‌ها، با این‌که در رده‌های سنی نوجوان قرار داشتند، اما در حد یک گروه موسیقی خوب، کارشان را به مردم ارائه کردند.
اجراهای جشنواره موسیقی «ترنم زنده‌رود» در دو محل هنرسرای خورشید و فرهنگسرای کوثر برگزار شد و به گفته مسئولان، یکی از هدف‌های عمده این جشنواره، برپایی اجراهای موسیقی و ایجاد شورونشاط بین اهالی منطقه ۱۵ شهرداری بود، منطقه‌ای که نسبت به دیگر مناطق شهر، از این امکانات محروم هستند.
رئیس دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مدیر هنرسرای خورشید در گفتگو با خبرنگار ایمنا بابیان این‌که این جشنواره، برای نخستین بار در اصفهان اتفاق می‌افتد، گفت: ۳۲ اثر از آموزشگاه‌های شهر اصفهان و دیگر شهرستان‌های اطراف به دبیرخانه جشنواره رسید که از بین آن‌ها، دوازده اثر برای اجرا انتخاب شد.
منصور قربانی درباره میانگین سنی شرکت‌کنندگان این جشنواره نیز گفت: طبق برآوردها، تقریباً میانگین سنی شرکت‌کنندگان، ۱۶ سال است که با توجه به سنشان، بسیار خوب اجرا کردند.
وی افزود: گروه‌هایی که بهترین اجراها را داشته باشند، در آینده نزدیک برای اجراهای بیشتر عمومی موردحمایت ما قرار می‌گیرند.
قربانی همچنین درباره هدف این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره بیشتر به‌منظور استعدادیابی و کشف جوانان بااستعداد در عرصه موسیقی برگزار شد.
دبیر اجرایی جشنواره «ترنم زنده‌رود» نیز به ایمنا گفت: این برنامه در راستای ایجاد شورونشاط در بین شهروندان و به‌ویژه مردم منطقه ۱۵ شهر اجرا شد و با توجه به این‌که مردم استقبال خوبی کردند، این استقبال، ما را بر این داشت که بیشتر در این عرصه خدمت‌رسانی کنیم.
رضا آرامی بابیان این‌که اجرای موسیقی سنتی و پاپ در منطقه ۱۵ شهرداری بسیار کمتر از دیگر مناطق صورت می‌گرفت، اظهار داشت: به همین منظور، این برنامه شروعی است برای اجراهای دیگر موسیقی در این منطقه.
وی افزود: همه اجراها در قالب موسیقی سنتی بود و تنها در اجرای شب آخر در فرهنگسرای کوثر، موسیقی پاپ نواخته شد.
وی افزود: در مراحل بعدی نیز سعی خواهیم کرد علاوه بر آموزش‌های موسیقی در مراکز فرهنگی منطقه، کنسرت‌هایی نیز اجرا کنیم.
به گزارش ایمنا، آموزشگاه‌های موسیقی «خورشید»، «سازک»، «حقانی»، «آهنگ»، «عارف»، «بهار»، «میکاییل»، «ارغنون»، «طنین»، «پایور»، «نیک پندار» و «نغمه مبینا» در این جشنواره شرکت کردند و گروه‌های موسیقی آن‌ها به اجرا پرداختند.



ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار