اگر ایران پاسخ ندهد اسرائیل جسورتر می‌شود

رسانه‌ها درباره آینده تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی گمانه‌زنی می‌کنند.

رسانه‌ها درباره آینده تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی گمانه‌زنی می‌کنند.
به گزارش فرارو، از زمانی که اسرائیل به پایگاه هوایی تی-۴ سوریه حمله کرد، تنش‌ها بین ایران و اسرائیل به شکل فزاینده‌ای بیشتر شد. همزمان با افزایش تهدیدات و لفاظی‌های مقامات صهیونیستی، رسانه‌ها از احتمال بروز جنگ مستقیم بین ایران و اسرائیل، هشدار دادند.
پس از حمله اسرائیل به پایگاه تی-۴ در ۹ آوریل گذشته، که به شهادت چند ایرانی منجر شد، حملات متعددی به مواضع و پایگاه‌های سوریه انجام شد. اگر چه مقامات اسرائیل صریحا مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته‌اند، اما رسانه‌ها و تحلیلگران به طور گسترده حملات مزبور را به اسرائیل نسبت می‌دهند. آخرین این حملات، یک‌شنبه شب گذشته در استان‌های حماه و حلب سوریه به وقوع پیوست.
مقامات اسرائیل، طبق معمول حمله را نه تایید و نه تکذیب کردند.
برخی رسانه‌ها مدعی شدند که در حمله اخیر، بیش از ۱۰ ایرانی جان‌شان را از دست دادند، البته این ادعا توسط مقامات ایرانی تکذیب شد.
مقامات ایران، ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به پایگاه تی-۴، هشدار دادند که این حمله بی‌پاسخ نخواهد ماند. تحلیلگران، معتقدند که اگر ایران به اسرائیل پاسخ ندهد، مقامات صهیونیستی احساس جسارت خواهند کرد.
در همین رابطه، خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، در تحلیلی، با اشاره به حملات اسرائیل به سوریه، نوشت: " در حال حاضر، ایران تهدید به انتقام‌گیری را ادامه می‌دهد. (اما) اگر اتفاقی نیافتد، ممکن است اسرائیل، برای انجام حملات عمیق‌تر به درون سوریه برای حذف پایگاه‌های بزرگ ایرانی، قبل از پایان جنگ آن کشور، احساس جسارت کند. با توجه به اینکه حزب الله در مرز اسرائیل قرار داد و شدیدا مسلح است، استمرار حملات (اسرائیل)، ریسک تشدید تنش بیشتر میان همه طرف‌ها را به همراه دارد".
علاوه بر این، محافل دیپلماتیک غربی به روزنامه العرب، گفته‌اند انفجار‌هایی که اخیرا در پایگاه‌های نظامی سوریه در حلب و حماه رخ داده‌، از زمانی که اسرائیل در سال‌های اخیر حملاتش به آنچه "پایگاه‌های ایرانی در سوریه" می‌نامد، را آغاز کرده، در نوع خود "خطرناک‌ترین" بوده است.
این منابع دیپلماتیک مدعی شدند اسرائیل از عدم پاسخ دادن ایران، برای "انجام یک عملیات گسترده برای تجزیه شبکه ایرانی در سوریه" استفاده می‌کند.
این منابع با بیان اینکه شبکه ایران نه تنها در مرز سوریه ولبنان بلکه در شمال سوریه هم حضور دارد، مدعی شدند این بدان معناست که اسرائیل باید برای جلوگیری از استقرار موشک‌ها در سوریه، عملیاتش را گسترده کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار