نوشیدن آب به سلامت پوست کمک می کند

متخصص تغذیه گفت: آب به متابولسیم بدن کمک می کنند تا در حد بالایی بماند و هر فردی با توجه به متابولسیم و نیاز بدن به آب باید نسبت به هر ۱۰ کیلو وزن خود یک لیوان آب مصرف کند.

متخصص تغذیه گفت: آب به متابولسیم بدن کمک می کنند تا در حد بالایی بماند و هر فردی با توجه به متابولسیم و نیاز بدن به آب باید نسبت به هر ۱۰ کیلو وزن خود یک لیوان آب مصرف کند.
رضا چاووشی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: هر فردی با توجه به متابولسیم و نیاز بدن به آب باید نسبت به هر ۱۰ کیلو وزن خود یک لیوان آب مصرف کند؛ به طور مثال اگر فردی ۸۰ کیلو است باید روزانه هشت لیوان آب بنوشند.
وی با بیان اینکه افراد چاق باید آب بیشتری بنوشند چراکه با نوشیدن آب مرکز تشنگی فعال شده و مرکز گرسنگی فعالیت کمتری پیدا می کنند، ادامه داد: آب به متابولسیم بدن کمک می کنند تا در حد بالایی بماند، هم‌چنین افرادی که رژیم غذایی دارند نوشیدن آب به سلامت پوست آنان بسیار کمک می کند.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه هر فردی باید به سلامتی خود توجه کرده و از غذاهای سالم استفاده کند، تصریح کرد: بهتر است برای تغذیه سالم از نان و برنج سبوس دار، حبوبات، پلو عدس، پلو ماش، باقالی پلو و امثال این نوع غذاها و هم‌چنین سبزیجات و سالاد به صورت روزانه استفاده کند، ضمن اینکه باید در میان وعده های غذایی از میوه استفاده کرد.
چاووشی تصریح کرد: شهروندان برای نشاط و شادابی بدن خود باید مصرف چربی ها در غذا را به حداقل برسانند و به این ترتیب از مصرف غذاهایی که بیش از حد سرخ شده و هم‌چنین چربی لبنیات مانند کره، خامه و مصرف بیش ازحد گوشت قرمز پرهیز کنند.
وی با بیان اینکه هر فردی باید مصرف شکر و قند، پولک، نبات، شکلات، شربت، نوشابه و بستنی را به حداقل برسانند و به جای آن ها از خرما، عسل، کشمش و انجیر خشک استفاده کنند، ادامه داد: برای جلوگیری از ریزش مو نیز باید بر اساس دستور غذایی از پروتئین های گوشت، پروتئین های تخم مرغ، لبنیات، حبوبات و مغز دانه ها استفاده کرد.
این متخصص تغذیه تصریح کرد: افرادی که رژیم غذایی دارند اگر مطابق برنامه غذایی عمل نکنند به بیماری های کبد چرب، گوارشی، عصبی، اضطراب، پوست ومو و بسیاری از بیماری های دیگر مبتلا می شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار