علی لهراسبی: عشق به منجی بشریت مرز نمی‌شناسد

علی لهراسبی گفت: طی سال های اخیر من در کنسرت‌های خارج از کشورم با درخواست مخاطبان برای اجرای «حس غریب» مواجه بودم که این موضوع نشان می دهند عشق به منجی بشریت مرز نمی‌شناسد.

علی لهراسبی گفت: طی سال های اخیر من در کنسرت‌های خارج از کشورم با درخواست مخاطبان برای اجرای «حس غریب» مواجه بودم که این موضوع نشان می دهند عشق به منجی بشریت مرز نمی‌شناسد.
به گزارش تسنیم، علی لهراسبی، یکی از خواننده‌های نام آشناسی موسیقی پاپ است که در لابلای اغلب آثارش طی سال‌های اخیر، قطعاتی با مضامین مذهبی و اعتقادی به چشم میخورد به طوری به لحاظ تعداد آثاری با موضوع حضرت ولی عصر (عج) در میان خواننده‌های پاپ با انتشار پنج قطعه رکوردار است، حال در ادامه گفتگوی علی لهراسبی به شرح زیر از نظرتان می‌گذرد:
آ قای لهراسبی انگار شما به نوعی رکوردار تولید و انتشار آهنگ در وصف امام زمان (عج) هستید، دقیقا بفرمایید چند تا اثر در این زمینه خوانده‌اید؟
درباره تعداد بالای آثاری که در وصف امام زمان (عج) خوانده‌ام باید گفت، من تمام تلاش خود را کرده‌ام که در تمامی آلبوم‌هایی که روانه بازار موسیقی می‌کنم یک قطعه آهنگ ویژه حضرت مهدی (عج) را در آلبوم جای دهم و تا به امروز توانسته‌ام پنچ قطعه آهنگ را تقدیم به ساحت مقدس حضرت ولیعصر(عج) منتشر کنم.
علت اصلی این تعداد تولید اثر در وصف امام زمان (عج) بیشتر به علت سفارش کار به شماست؟
اصلا این مسئله درست نیست، زیرا انتشار این قطعات در آلبوم‌های مختلف کاملا یک موضوع شخصی است وبه نوعی برای بنده نذر حساب می‌شود، زیرا به خاطر ارادت قلبی که به حضرت مهدی (عج)دارم همیشه در آلبوم‌هایم یک اثر تقدیمی برای ایشان کنار میگذارم تا هم برکتی به آثارم ببخشند و هم اینکه خودم به لحاظ روحی و روانی آرامش بگیرم.
یعنی میفرمایید کاملا در راستای اعتقادات شخصی خودتان این تعداد آثار را تولید کرده‌اید؟
بله قطعا من هم مثل همه مردمانی که به لحاظ قلبی معتقد به ظهور منجی هستند سعی میکنم در راستای اعتقاداتم در زندگی حرکت کنم و در حوزه موسیقی نیز ترجیح می‌دهم در زمینه باور‌ها و اعتقاداتم آثاری تولید کنم.
اجازه دارم یک سوال را بدون رودربایستی مطرح کنم؟
بله بفرمایید
این مباحثی که درباه اعتقادات شخصی خودتان میفرمایید کاملا صحیح و قابل احترام است، اما موضوعی که برخی‌ها در خصوص تولید آثار مذهبی و مناسبتی مبنی بر سفارشی انجام دادن کار توسط خواننده‌ها می‌گویند، این شائبه را برای بعضی‌ها بوجود می‌آورد که خواننده‌ها این آثار را به دلیل سفارشی بودن آن انجام می‌دهند، نظرتان در این خصوص چیست؟
ببینید اینکه در حوزه موسیقی برخی مواقع اسپانسر‌ها و تهیه کننده‌هایی پیدا می‌شوند که بنا به اهداف و سلایق خود سفارش تولید اثر را به خواننده‌ها می‌دهند امری واضح و مشخص است، اما در خصوص سفارشی بودن تولید آثار مذهبی و ملی یک نکته را می‎توانم با جرات بیان کنم و آن اینکه تا زمانی که هنرمند یک اثر را با تمام عشق و وجودش نخواند حتی اگر با هزینه گزاف از بهترین عوامل تولید اعم از ترانه سرا، آهنگساز و ... بهره ببرد، اما خروجی کار، چنگی به دل نمی‌زند و نمونه‌هایی در حوزه موسیقی داریم که حتی مخاطبان هم اینچنین آثار نسپندیدند.
پس با این اوصاف باید نتیجه گرفت که شما این آثار را سفارشی تولید نکرده‌اید؟
بله همین طور است، زیرا تولید این پنج قطعه فقط از حس و حال و باور‌های زندگی شخصی‌ام نشات گرفته است، زیرا به خاطر دلایلی که قبلا ذکر کردم هیچ زمان تولید اثر برای امام زمان (عج) را بطور سفارشی انجام نداده‌ام.
حتی درباره تولید آثار ملی، میهنی هم سعی کرده‌ام همین رویه را داشته باشم زیرا معتقدم تولید اینگونه آثار وظیفه ملی بوده است ، زیرا در کشوری زندگی می‌کنیم که خیلی‌ها از جانشان برای دفاع از این خاک گذشته‌اند و در مورد آثار دفاع مقدسی هم باید بگویم سعی کردم در این حوزه هم بر اساس وظیفه، پرکار باشم که در این راستا حتی به بانوانی که در راستای آزادی وطن، خونشان ریخته شده هم پرداخته‌ام.
پس به همین دلیل است این قطعات خیلی از تلویزیون هم پخش نشده است؟
دقیقا همینطور است، حتی معروفت‌ترین اثرم در وصف امام زمان (عج) که حس غریب نام دارد چیزی حدود شش ماه پس از انتشار آلبوم توسط صداوسیما پخش شود، در واقع تمامی آثارم در قالب آلبوم هایم و بطور کاملا خصوصی منتشر شد و بعد‌ها توسط صداوسیما و رسانه‌های مختلف در نیمه شعبان بازنشر شده است.
اسمی از قطعه مشهور «حس غریب» بردید، در میان این قطعات خودتان کدام را بیشتر دوست دارید؟
برای خواننده و تولید کننده اثر، همه قطعات دوست داشتنی است، زیرا برای همه قطعات زحمت کشیده شده است، اما استقبالی که مردم از «حس غریب» کرده‌اند برای خودم هم یک اتفاق خاص و دوست داشتنی بود.
به نطرتان مهم‌ترین دلیل هیت شدن این اثر چی بود؟
ببینید به خوبی خاطرم است که در زمان تولید این اثر همه عوامل تولید یک حس و حال عجیب و در عین حال غریبی داشتند که این موضوع کاملا به چشم میخورد که در نهایت با عنایت خود حضرت مهدی (ع) «حس غریب» توانست به دل مردم بنشیند، بطوری که پس از 13 سال هنوز مردم ترانه آن را زمزمه می‌کنند و آن را دوست دارند، نکته جالب اینجاست که طی سال های اخیر من در کنسرت‌های خارج از کشورم با درخواست مخاطبان برای اجرای این اثر مواجه بودم که این موضوع نشان م‎یدهند عشق به منجی بشریت مرز نمی‌شناسد.
تاثیر پذیری مردم از این آهنگ واقعا وصف ناپذیر بود، پس از این استقبال شما چه حسی داشتید؟
دقیقا استقبال مخاطبان از «حس غریب» به حدی بود که بلافاصله این اثر به یکی از پرمخاطب‌ترین آثار زمان خود تبدیل شد و از سویی دیگر این حجم توجه به این آهنگ، مسئولیت من را برای تولید آثار چندین برابر کرد و عاملی شد که با انگیزه بیشتری آثاری در وصف امام زمان (عج) بخوانم.
در واقع این حس مسئولیت کار خودش را کرد و شما پس از «حس غریب» چند اثر پرمخاطب دیگر در وصف منجی دوعالم تولید و منتشر کردید؟
دقیقا درست میفرمایید، پس از آهنگ «حس غریب»، اثر «عطر بارون» را به سبک «حس غریب» تولید کردم و پس از آن قطعاتی، چون "انتظار" و "عطر نرگس" منتشر کردم که هر کدام حال و هوای خاص خود را دارد.
از آنجا که این گفتگو در روز ولادت حضرت مهدی (عج) منتشر میشود، اگر سخنی با ایشان داشته باشید، چه میگویید؟
من در این روز عزیز تنها میتوانم آرزوی ظهور صاحب‌الزمان (عج) را داشته باشم که با ظهور ایشان، ریشه ظلم در دنیا ریشه کن شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار