173000 مشترک پرمصرف در استان اصفهان

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مشترکین پرمصرف که در حال حاضر 173 هزار مشترک هستند، 28 درصد از کل مصرف آب خانگی را به خود اختصاص می‌دهند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مشترکین پرمصرف که در حال حاضر 173 هزار مشترک هستند، 28 درصد از کل مصرف آب خانگی را به خود اختصاص می‌دهند.
سید اکبر بنی‌طبا در گفت‌وگو با فارس در رابطه با مصرف بهینه آب اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان بارش باران در سال جاری و کاهش ذخیره آب، سد زاینده‌رود به عنوان تنها منبع اصلی تأمین‌کننده آب شرب 56 شهر و 300 روستای استان اصفهان است، لزوم اصلاح رفتار در مصرف بهینه آب توسط همه مشترکین را می‌طلبد.
وی افزود: بر اساس آمار و اطلاعاتی که از پیمایش سامانه خدمات مشترکین به دست آمده است، در سطح استان اصفهان تعداد مشترکین پرمصرف 173 هزار مشترک هستند که بالای الگوی 20 متر مکعب آب استفاده می‌کنند.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در همین رابطه ادامه داد: طبیعتاً وقتی الگوی مصرف به 15 متر مکعب کاهش یافته است، تعداد مشترکین پرمصرف بیشتر می‌شود و مردم باید به منظور بهره‌مندی از این نعمت، به مراتب بیش از سنوات گذشته در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.
وی خاطرنشان کرد: در واقع کسانی که با مصرف بهینه 20 مترمکعب در داخل الگوی مصرف بهینه بودند باید در شرایط فعلی تا 30 درصد از مصرف خود را کاهش دهند تا همچنان نیز در الگوی مصرف بهینه با سطح 15 متر مکعب قرار گیرند.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در رابطه با میزان مشترکین پرمصرف گفت: مشترکین پرمصرف که در حال حاضر 173 هزار مشترک هستند، 28 درصد از کل مصرف آب خانگی را به خود اختصاص می‌دهند؛ در حالی که در شهر اصفهان مشترکین پرمصرف حدود 63 هزار مشترک هستند و تقریباً 24 درصد مصرف آب را به خود اختصاص می‌دهند که این نشان می‌دهد میزان مشترکین پرمصرف در شهرهای مجاور اصفهان بیشتر از شهر اصفهان است.
وی یادآور شد: مردم اصفهان در 10 سال گذشته در زمینه مصرف بهینه آب بر اساس الگوی مصرفی که وزارت نیرو پیشنهاد داده بود، همت جدی داشتند به طوری که سرانه مصرف خانگی در 10 سال قبل کسانی که داخل الگوی مصرف بودند حدود 47 درصد از مشترکین بودند که این میزان در شرایط فعلی به 86 درصد در سطح استان رسیده است.
بنی‌طبا تصریح کرد: روند کاهش مصرف در استان اصفهان مشهود بوده و مردم استان اصفهان همکاری مؤثری در زمینه کاهش مصرف آب در طول 10 سال گذشته داشته‌اند.
وی تأکید کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارش باران، شرایط ویژه‌ای حاکم است که اقدام انقلابی مردم در زمینه مصرف بهینه آب را می‌طلبد.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان داشت: اگر مردم به صورت بهینه از آب استفاده کنند و روند مصرف خود را تا 30 درصد کاهش دهند، شرایط سختی را در تابستان نخواهیم داشت.
وی در پایان به یکی از روش‌های کاهش مصرف آب در فصل تابستان اشاره کرد و ابراز داشت: استفاده از وسایل سرمایشی کم آب‌بر همچون اسپیلت‌هایی که میزان مصرف آب پایینی دارند و جایگزینی این وسایل به جای کولرهای آبی در ایام تابستان، تأثیر به سزایی در مصرف بهینه آب دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار