برخورد قهری راه حفاظت از مناطق حفاظت شده

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: ۱۱درصد مساحت استان اصفهان تحت حفاظت اداره محیط زیست قرار دارد و فرهنگ‌سازی و برخورد قهری راه حفاظت از مناطق حفاظت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: ۱۱درصد مساحت استان اصفهان تحت حفاظت اداره محیط زیست قرار دارد و فرهنگ‌سازی و برخورد قهری راه حفاظت از مناطق حفاظت شده است.
سید رحمان دانیالی در گفت‌وگو با تسنیم ، پیرامون برخورد با شکارچیان غیرمجاز و متجاوزان به مناطق حفاظت شده اداره محیط زیست اصفهان اظهار داشت: با کسانی که به مناطق حفاظت شده محیط زیست تجاوز کنند برخورد قهری می‌شود، اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم بهترین راه برای حفاظت از محیط زیست آموزش و فرهنگ‌سازی است.
وی افزود: در مناطق میرآباد و تیران اداره محیط زیست اقدام به آموزش و فرهنگ‌سازی کرده است که بازخورد بسیار قابل توجهی در این زمینه به دست آمده و باید این مهم در مناطق دیگر نیز مدنظر قرار گیرد. آموزش و برخورد قهری به صورت هم‌زمان می‌تواند نتیجه مورد قبول داشته باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه شکار حیوانات مولد در فصل زاد و ولد خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند، بیان کرد: 11 درصد خاک اصفهان در مناطق حفاظت شده قرار دارد و بیشترین آمار حیات‌وحش در اصفهان به ثبت رسیده است، مناطقی ازجمله پارک قمیشلو، منطقه موته، عباس‌آباد و دالانکوه در نوع خود بی‌نظیر هستند و این امر لزوم حفاظت از این مناطق را به نمایش می‌گذارد.
وی فرهنگ‌سازی در حفاظت از محیط زیست را امری مهم دانست و گفت: اصفهان از لحاظ تنوع مناطق کم‌نظیر است، در این استان مناطق کوهستانی، دشت و کویر وجود دارد، اگر بتوانیم آموزش‌های مؤثر در این زمینه داشته باشیم نه‌تنها به حفاظت از این سرمایه ارزشمند کمک کرده‌ایم بلکه در اشتغال‌زایی نیز گام‌های مؤثری می‌توانیم برداریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار