چرخابی: استفاده از تونچی، بزرگترین اشتباه کرانچار بود

سرمربی سابق سپاهان با تاکید بر انتخاب هر چه سریع‌تر سرمربی آینده سپاهان گفت: بازیکنان آینده باید با نظر سرمربی به تیم اضافه شوند.

سرمربی سابق سپاهان با تاکید بر انتخاب هر چه سریع‌تر سرمربی آینده سپاهان گفت: بازیکنان آینده باید با نظر سرمربی به تیم اضافه شوند.
حسین چرخابی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه مسئولان سپاهان باید با بررسی نقاط ضعف و قدرت این تیم در فصل گذشته، تیمی مدعی برای فصل آینده آماده کنند اظهار داشت: فصل برای تمام تیم‌ها به خاتمه رسیده است و مدیران سپاهان باید نقاط ضعف و قدرت تیم را بررسی کند. نقاط ضعف را رفع و نقاط قدرت را افزایش داده و تیم را با کمک اسپانسر خوبشان برای قهرمانی در فصل بعد ببندند.
وی ادامه داد: سپاهان باید همان زمان که ماندنش در لیگ قطعی شد به فکر انتخاب سرمربی آینده می‌بود. امروز هم اگر قرار به آوردن سرمربی ایرانی است بهترین سرمربی را انتخاب کنند و اگر می‌خواهند سرمربی خارجی بیاورند، رزومه و سوابقش را بررسی کنند و بعد انتخاب کنند.
بازیکنان جدید باید با نظر سرمربی جذب شوند
چرخابی با اشاره به سلایق متفاوت مربیان در انتخاب بازیکن، خاطرنشان کرد: بازیکنان جدید باید با نظر سرمربی به تیم اضافه شوند. این حرکت بدی است که بازیکن جذب شود و بعد یک مربی را بیاورند و بگویند کار کن. سلیقه مربیان دنیا متفاوت است.
وی ادامه داد: مسئولان سپاهان باید هر چه زودتر سرمربی آینده را انتخاب کنند و با نظر او یارگیری کنند. آنها باید با آنالیز و بررسی فیلم بازی‌های فصل گذشته، بازیکنان خوب را نگه داشته و برای بازیکنان ضعیف جایگزین خوبی بیاورند.
چرخابی در پاسخ به این پرسش که بین حضور سرمربی خارجی و ایرانی، کدامیک را به نفع سپاهان می‌داند، گفت: بستگی دارد مربی خارجی چه کسی و با چه رزومه‌ای باشد. اگر مسئولان سپاهان با بررسی دقیق رزومه و کارنامه یک سرمربی خارجی قدرتمند را انتخاب کنند، قطعاً می‌تواند گره گشا باشد اما اگر بخواهند از طریق دلال‌ها و افرادی که فقط به فکر جیبشان هستند؛ فردی را انتخاب کنند، مربی ایرانی هدایت سپاهان را بر عهده گیرد بهتر است.
سرمربی سابق سپاهان در مورد دلایل افت این تیم اظهار داشت: تمام عناصر یک باشگاه در موفقیت و یا عدم نتیجه‌گیری یک تیم با درصدهای متفاوت دخیل هستند. سپاهان از اسپانسر بسیار خوبی برخوردار است. کارخانه فولاد مبارکه قوی‌ترین اسپانسر حاضر بین تیم‌های ایرانی است که به تمامی تعهداتش در قبال سپاهان عمل کرده است.
وی در ادامه افزود: من هیچ نفعی از دوستان فولاد مبارکه نمی‌برم، اما به عنوان یک شخص بی طرف می‌گویم که اسپانسر سپاهان به تعهداتش عمل نموده است. آنها نزدیک 40 میلیارد هزینه کردند و نقش‌جهان را برای باشگاه به راه انداختند. سپاهان یکی از پر هزینه‌ترین تیم‌های لیگ برتر ایران است، اما کوچکترین مشکل مالی و یا بدهی ندارد اما با وجود این اسپانسر قدرتمند یارگیری درست و مناسبی در ابتدای فصل نداشتند.
چرخابی تغییرات مدیرتی و یارگیری های اشتباه کرانچار را از اصلی‌ترین دلایل افت سپاهان دانسته و خاطرنشان کرد: من همان روز اول هم گفتم یارگیری سپاهان اشتباه است. هیچ تیمی نمی‌رود 3 مدافع جذب کند و یا 5 بازیکن خارجی بیاورد و در نهایت بی حاصل ردشان کنند بروند. چرا این هزینه‌ها انجام شد؟ تیمی که به اندازه یک تیم قهرمان هزینه می‌کند چرا باید بازیکنانی را جذب کند که یا نفعی ندارند و یا بدون استفاده کنار گذاشته می‌شوند؟
وی ادامه داد: سپاهان یک پلی میکر و هافبک بازی ساز خوب نداشت. حتی اگر بهترین مهاجم لیگ را هم داشتی باشی، بدون یک طراح و هافبک بازی ساز نباید انتظار گلزنی آنچنانی از آن مهاجم داشت. در سپاهان این بازیکن نبود. انصاری بازیکن خوب و با تکنیکی است، اما وقتی فیلم بازی‌هایش را بازبینی کنید، می‌بینید چون کسی به او توپ نمی‌رساند و پاس خوبی دریافت نمی‌کرد مجبور بود به کناره‌ها متمایل شود.
استفاده از تونچی، بزرگترین اشتباه کرانچار بود
چرخابی بزرگترین اشتباه کرانچار را استفاده از تونچی دانست و گفت: کرانچار مربی خوب و با شخصیتی است، اما بزرگترین مشکل او انتخاب تونچی به عنوان دستیار بود. کرانچار علاقه‌ای به داشتن دستیار نداشت و ترجیح می‌داد با یکی، دو نفر کار کند و انتخاب تونچی اشتباه بزرگی بود. حواشی تونچی خیلی بیشتر از منافع او بود.
‌وی ادامه داد: معضل بزرگی که فوتبال ما دارد این است که سرمربی برای دستیار به جای انتخاب افرادی که دانش و توانایی لازم را دارند، رفقا و دوستانشان را انتخاب می‌کنند. در حالی که دستیاری کار کوچکی نبوده و یک هنر است. به عنوان مثال مجید صالح یک دستیار قابل و یک هنرمند است در حالی خود من فاقد چنین توانایی بوده و نمی‌توانم دستیار خوبی باشم. از مربیان ایرانی درخواست می‌کنم به جای آوردن دوستانشان، افرادی را برای دستیاری انتخاب کنند که توانایی لازم را دارند. مثلا قلعه‌نویی با انتخاب تکسیرا به عنوان دستیارش کار بسیار خوبی انجام داده و موفق بوده است.
وعده دادن، اشتباه ابراهیم‌زاده
سرمربی سابق سپاهان دادن وعده کسب 19 امتیاز را اشتباه ابراهیم‌زاده خواند و اظهار داشت: درست است که تیم نیاز به روحیه داشت، اما دادن وعده توسط ابراهیم‌زاده اشتباه بود. وقتی وعده‌ای می‌دهی و عملی نمی‌شود مشکلات زیادی به وجود می‌آید. خدا را شکر که تیم در لیگ ماند. ترس از سقوط بین تماشاگران و همه زیاد بود اما خدا را شکر تیم ماندنی شد.
وی در پایان ماندن و یا رفتن ابراهیم‌زاده را تحت اختیار باشگاه دانست و افزود: من نمی‌توانم در این مورد نظر بدهم. مسئولان باشگاه خودشان باید بررسی کنند و ببینند می‌خواهند با ابراهیم زاده ادامه بدهند یا نه.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار