تشریح دلایل تعطیلی پیست اتومبیلرانی نقش‌جهان

دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان دلایل تعطیل شدن پیست اتومبیلرانی نقش‌جهان را تشریح کرد.

دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان دلایل تعطیل شدن پیست اتومبیلرانی نقش‌جهان را تشریح کرد.
امیر اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم ، درباره تعطیل شدن پیست اتومبیلرانی و موتورسواری ورزشگاه نقش‌جهان اظهار داشت: آن‌طور که شنیدم شخصی ادعا می‌کند که در گذشته این پیست را در اختیار گرفته و می‌گوید با اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیئت موتورسورای و اتومبیلرانی قرارداد دارد اما اداره‌کل ورزش و جوانان استان این موضوع را تأیید نمی‌کند.
وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان استان از فدراسیون تقاضای بازرسی کرد و نمایندگان فدراسیون نیز از پیست بازدید کردند و چیزی که به عنوان پیست ساخته شده، مورد تأیید این کارشناسان قرار نگرفته است و این موضوع را رسماً و کتباً اعلام کرده‌اند. اداره‌کل ورزش و جوانان نیز به دلیل وجود معارض و نداشتن استاندارهای لازم، پیست نقش‌جهان را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده است.
اسماعیلی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت‌های بالایی در موتورسواری و اتومبیلرانی دارد و تعطیلی پیست نقش‌جهان به ضرر ورزشکاران این رشته است، در مورد احتمال وجود خطر در این پیست گفت: موتورسواری و اتومبیلرانی پرمخاطب‌ترین رشته پس از فوتبال است و اگر پیست استاندارد نباشد، احتمال خطر هم وجود دارد و اگر مسئولان استانداری، فرمانداری و اداره‌کل ورزش و جوانان به رفع مشکل پیست‌ نقش‌جهان کمک نکنند، ضرر آن متوجه ورزشکاران و مردم می‌شود.
دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر آمار تصادف موتورسواران بسیار بالا رفته و اگر پیستی وجود داشته باشد تا علاقه‌مندان به موتورسواری هیجان خود را در آن تخلیه کنند، این حوادث کمتر می‌شود. از مسئولان استان درخواست دارم کمک کنند تا پیست نقش‌جهان و یا پیست دیگری برای استفاده علاقمندان آماده شود.
احتمال پلمب پیست نقش‌جهان
وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود تعطیل شدن پیست نقش‌جهان روز جمعه یک جلسه تمرین و آموزش موتور کراس در آن برگزار شده است، خاطرنشان کرد: شخصی که به آن اشاره کردم، ظاهراً بدون هماهنگی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان این پیست را ساخته و اداره‌کل ورزش و جوانان هم می‌گوید قراردادی با این شخص ندارد و وی به عنوان یک خَیر اقدام به احداث پیست کرده است. با وجود تعطیلی پیست، متأسفانه این شخص هنوز در پیست را باز می‌کند و مردم را به آنجا می‌کشاند که به او اخطار داده‌ایم و اگر این کار را ادامه دهد، احتمالاً پیست را با دستور قضایی پلمب می‌کنیم تا تکلیف آن مشخص شود.
اسماعیلی اظهار داشت: بخش موتورسواری کراس هنوز تعطیل نشده و اطلاعیه مربوط به تعطیلی پیست مربوط به رشته اتومبیلرانی است.
دبیر هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از افراد علاقمند به موتورسورای و اتومبیلرانی به خصوص موتورهای سبک زیر 250 سی سی دعوت می‌کنیم به دفتر هیئت در ورزشگاه تختی مراجعه و ثبت‌نام کنند تا شاهد رشد این ورزش و قهرمان‌پروری در استان اصفهان باشیم. در تلاش هستیم برای این افراد مسابقات موتورسواری برگزار کنیم و حتی امکان برگزاری مسابقه دور زمین چمن ورزشگاه تختی را هم داریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار