"هتل جهان" بدون هر گونه تخریب احیا خواهد شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به احیای "هتل جهان" در خیابان چهارباغ عباسی گفت: این هتل بدون هر گونه تخریب احیا خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به احیای "هتل جهان" در خیابان چهارباغ عباسی گفت: این هتل بدون هر گونه تخریب احیا خواهد شد.
مهدی مقدری در گفت‌وگو با خ ایمنا با بیان اینکه احیای بناهای تاریخی و ارزشمند در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اظهار کرد: "هتل جهان" یکی از این بناها است که در خیابان چهارباغ عباسی واقع شده و عمری بیش از ۹۰ سال دارد.
وی با بیان اینکه اخیراً از "هتل جهان" با عنوان غفلت تاریخی یاد می‌شد، افزود: این هتل دیگر یک غفلت تاریخی باقی نخواهد ماند، در گفت‌وگوهای صورت گرفته با مالکان این هتل قرار براین شد که بر اساس طرح‌هایی که توجیه اقتصادی هتل‌داری در این فضا را نشان می‌دهد، این مکان به کاربری هتل ادامه فعالیت داده و نسبت به احیا و مرمت آن اقدام شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه خواسته اصلی مالکان "هتل جهان" تهسیل روندهای اداری و کارشناسی برای نوسازی هتل است، تصریح کرد: در بازدیدی که اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار منطقه یک و معاون فرهنگی شهردار اصفهان و به همت مدیر محور پروژه چهارباغ عباسی انجام شد، تضمین‌های لازم برای همکاری و تسریع در روند نوسازی هتل جهان با مالکان آن در میان گذاشته و از این حیث دغدغه‌های آن ها را برطرف کرد.
"هتل جهان" مشکلات حقوقی ندارد
وی با بیان اینکه هتل جهان مشکلات حقوقی ندارد، گفت: بحث تعدد مالکان در هتل جهان مطرح نیست و همه چیز برای جمع‌بندی خانواده‌ای که مالک آن هستند مهیا است و مشکلات حقوقی از این بابت وجود ندارد.
مقدری با بیان اینکه در احیای "هتل جهان "هیچگونه تخریبی در دستور کار نیست، ادامه داد: در حال حاضر مشاوران معماری توسط مالکان انتخاب و چندین طرح پیشنهادی با نگاه حفظ معماری میراثی در نوسازی هتل در این طرح بررسی شده و در بازسازی این هتل هیچگونه تخریبی در دستور کار نیست.
وی با بیان اینکه مدیر سابق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یک دوره مطالعات پایان‌نامه‌ای در این زمینه انجام داده است، گفت: با توجه به اینکه از مطالعات پایان نامه ای احمد منتظر، مدیر سابق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این خصوص آگاه بودم پیشنهاد برقراری ارتباط با مدیر جدید این پروژه داده شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از امروز مشاوران طرح با کارشناسان شهرداری منطقه یک وارد گفت‌وگوهای فنی و مهندسی خواهند شد و پس از جمع‌بندی نهایی، مالکان و مشاوران نسبت به برآورد زمانی و مالی و فازبندی پروژه پیش‌بینی‌های لازم را انجام خواهند داد.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار