افزایش 15 درصدی نرخ بلیت اتوبوس‌ در اصفهان

لایحه افزایش 15 درصدی نرخ بلیت‌های شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب رسید.

لایحه افزایش 15 درصدی نرخ بلیت‌های شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب رسید.
به گزارش فارس ، پیش از ظهر امروز پس از مطرح شدن لایحه بررسی نرخ بلیت‌های شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزایش 15 درصدی نرخ بلیت اتوبوس به تصویب این شورا رسید.
فتح‌اله معین صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از نخستین مراکز ایران است و ثمرات این مجموعه برای کل کشور قابل مشاهده است.
وی با بیان این که وضعیت کشور نشانگر آن است که اقدامات مبتنی بر تحقیقات و پژوهش نتایج بهتری برای کشور دارند، افزود: اصفهان در کشور پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و اگر فرهنگ را به معنای عام آن بگیریم علم را نیز شامل می‌شود و اجلاس جهانی پارک‌های علم و فناوری در اصفهان می‌تواند دریچه‌ای نو باشد و مجموعه مدیریت شهری نیز شهرک علمی و تحقیقاتی را تنها نخواهد گذاشت.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مقام و منزلت معلمان در جوامع بشری، عنوان کرد: پیامبر اسلام با آن همه مقام و منزلتی که دارند اما خودشان را معلم می‌دانند و قطعاً همه معلمان فرزندان پیامبر(ص) هستند تا جامعه خود را اصلاح کنند و به تعالی برسانند.
علیرضا نصر اصفهانی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه متذکر شد: باغ نور به عنوان یک فضای شهری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با سازه‌ای سبک و قابل جابه‌جایی مسقف گردد تا در طول سال قابل استفاده باشد، توجه جدی به مشارکت شهروندان در مدیریت شهری، مورد توجه بوده و هست و باید حس تعلق شهروندان را با نظرسنجی دقیق مشخص کنیم.
مهدی مقدری سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه خاطرنشان کرد: نسبت رفتاری ما با سرمایه‌گذاران مناسب نیست و سرمایه‌گذاران گلایه‌ها و دغدغه‌های جدی دارند و کسانی که می‌خواهند درآمد سرانه شهر را افزایش دهند گلایه‌های زیادی به دلیل رفتارهای غیر استانداری که از سوی برخی وجود دارد، دارند و کاری نکنیم سرمایه‌گذاران اصفهانی کلان‌شهرهای دیگر را آباد کنند و از اصفهان فرار کنند.
فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه بیان داشت: در موضوع دوچرخه شورای یکی از راهبردهای اساسی شورا موضوع هوای پاک و گسترش دوچرخه‌سواری است که در خصوص کاهش موضوعات ترافیکی و مشکلات آلودگی هوا و هم چنین ارتقای سلامت شهروندی مهم است اما مردم و شهروندان نسبت به تعطیلی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری گلایه‌مند هستند.
پورمحمد شریعتی‌نیا نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت،سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه تأکید کرد: برای نظام مردم‌سالاری خون‌ها ریخته شده است و افتخار می‌کنیم که در نظام مردم‌سالاری زندگی می‌کنیم و همه ما برای این نظام زحمت کشیده‌ایم و نباید شرایط به نحوی باشد که نمایندگان مردم در شورای شهر، اظهارنظر نکنند، این که در صحن و کمیسیون چه چیزهایی مطرح می‌شود بنا بر تحقیقات است و ممکن است پس از استماع نظرات، نظر متفاوت‌تری پیدا کنیم.
وی اذعان داشت: اگر کسی بدون اجازه رئیس جلسه و به صورت قهر از جلسه خارج می‌شوند توهین به شورا، مردم و مردم‌سالاری است و لازم است رئیس شورای شهر نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.
مهدی مزروعی نایب‌رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان به دلیل تنش به وجود آمده در صحن علنی شورا با اصغر کشاورز مدیرعامل میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری از نطق میان دستور انصراف داد و برای دقایقی صحن علنی را ترک کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار