اشک شهردار از دیدن وضعیت فاضلاب درآمد

شهردار شهر قهجاورستان گفت: وضعیت بد یک منطقه شهر به حدی بود که در بازدید اول و مشاهده وضعیت، ناخودآگاه اشک‌‌هایم جاری شد، جاری بودن عین نجاست و فاضلاب در محیط زندگی واقعا تأسف‌انگیز است.

شهردار شهر قهجاورستان گفت: وضعیت بد یک منطقه شهر به حدی بود که در بازدید اول و مشاهده وضعیت، ناخودآگاه اشک‌‌هایم جاری شد، جاری بودن عین نجاست و فاضلاب در محیط زندگی واقعا تأسف‌انگیز است
به گزارش فارس ، محمود صادقین ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شهر قهجاورستان با حدود 10 هزار نفر جمعیت، شهری شهید پرور است که تا کنون 33 شهید تقدیم به انقلاب کرده است و می‌کوشیم به پاس این خون شهدا به بهترین نحو عمل کنیم.

وی با اشاره به افتخار شهر قهجاورستان به داشتن شهید مدافع حرم مسلم خیزاب افزود: شهر قهجاورستان نزدیک‌ترین شهر به اصفهان و حکم دروازه برای این شهر است که این امر بر توجه به آن می‌افزاید.شهردار قهجاورستان با اشاره به تأسیس قهجاورستان در سال 87 تصریح کرد: قهجاورستان با همجواری با فرودگاه اصفهان، پایگاه هوایی بابایی و شهرک صنعتی جی دارای پتاتسیلی است که پیشرفت و ترقی را بیش تر از پیش به خود ببیند.

وی در ادامه گفت: شهرداری در ابتدای امر یک توجه و تمرکز ویژه بر روی ورودی شهر انجام داد، ورودی که حتی از تابلو برخوردار نبود که نصب تابلو برای معرفی شهر و پیش آگاهی شهروندان و مسافران محقق شد.صادقین با اشاره به حادثه‌خیز بودن مسیر ورودی این شهر از شش راه، خاطرنشان کرد: بهسازی و ایمن‌سازی جاده ورودی قهجاورستان از شش راه یکی از مطالبات مردم قهجاورستان است که شهرداری در قدم اول با خط کشی سعی در ایمن‌سازی این جاده کرد.

وی اذعان کرد: نیاز به روشنایی یکی از الزامات این مسیر است که با پیگیری‌های شهرداری، همکاری و همگامی مدیر عامل توزیع برق شهرستان و مدیریت برق نواحی قول مساعد برای انجام این کار گرفته شده و منتظر انجام و محقق شدن آن هستیم.

شهردار قهجاورستان با اشاره به مشکلات فاضلاب مسکن مهر این شهر، بیان کرد: وضعیت بد این منطقه شهر به حدی بود که در بازدید اول و مشاهده وضعیت، ناخودآگاه اشک‌‌هایم جاری شد؛ جاری بودن عین نجاست و فاضلاب در محیط زندگی واقعاً تأسف‌انگیز است.

وی افزود: با تمام پتانسیل برای مشکل فاضلاب اقدام شد و مشکلی که بیش از 4 سال مردم این منطقه را رنج می‌داد، با لوله‌گذاری شبکه فاضلاب و انتقال فاضلاب این مشکل حل شد.صادقین با اشاره به ساعت کاری درمانگاه حضرت زهرا(س) این شهر تا ساعت 3 بعد از ظهر، اظهار کرد: یکی دیگر از مطالبات مردم شهر قهجاورستان برخورداری از یک درمانگاه شبانه‌روزی است که با پیگیری‌های شهرداری و شورای شهر قهجاورستان مسؤولان مربوطه با قول مساعد و با مشارکت بخش خصوصی فعالیت این درمانگاه در بعد از ظهر و شب نیز ادامه یابد.

وی با اشاره به عدم وجود سال سوم دوره دوم نظام متوسطه در این شهر، گفت: برای برقرای این سال از دوره متوسطه پیگیری‌های لازم انجام شده و برای توسعه و تامین نیاز آموزش شهر از مراکز دانشگاهی برای سرمایه‌گذاری در این شهر دعوت شده است و دید شهرداری برای توسعه، جذب سرمایه‌گذاران با صنایع پاک و همکاری با آن‌ها برای پیشرفت و توسعه شهر است.

شهردار قهجاورستان خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر قهجاورستان تمام توان خود را برای ابادانی و پویایی شهر به کار بسته و برای توسعه شهری و احیای بافت فرسوده از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد بود تا آینده‌ای را ترسیم کند که با گذشته‌اش قابل قیاس نباشد.وی با اشاره به توسعه فرهنگ شهروندی، تصریح کرد: شهرداری می‌تواند برای روحیه و نشاط مردم نقش بسزایی ایفا کرده و این رابطه‌ای دو طرفه است و برای شهروند علاقه زیستن در شهر و تعلق به شهر و در پی ان تعهد شهروندی که منجر به مشارکت شهروند که رمز موفقیت شهرداری‌ها است می‌شود.صادقین گفت: در 110 روز گذشت از فعالیت شهرداری برای کسب رضایت شهروندان 100 پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 18 میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: یکی از نیاز‌های اولیه در هر شهر وجود ایستگاه آتش‌نشانی است که قهجاورستان فاقد این ایستگاه بوده که با پیگیری‌های شهرداری ساخت محل این ایستگاه در حال انجام و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.شهردار قهجاورستان در ادامه با اشاره به بودجه 4 میلیارد و 200 میلیون تومانی امسال شهرداری، گفت: شهرداری معمولا 60 درصد از هزینه‌های خود را در کارهای عمرانی اختصاصی می‌دهند و 40 درصد صرف امور جاری می‌شود که در گذشته در شهرداری قهجاورستان بالعکس بوده که اکنون توانسته‌ایم 72 درصد بودجه را صرف امور عمرانی شهر کنیم.

وی تصریح کرد: بودجه سال 97 با افزایش خیلی کم نزدیک به بودجه سال قبل و 4 میلیارد و 500 میلیون تومان برای محقق شدن و اجرایی بودن برنامه‌ها لحاظ شده است.صادقین با اشاره به حضور فعال خانم‌ها در ورزش قهجاورستان، خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز و سرانه ورزشی در شهر نسبت به جمعیت کم، اما تلاش شده با استفاده از تمامی پتانسیل‌ها با افزایش سرانه فضای سبز و خصوصاً افزایش سرانه ورزش از آسیب‌های اجتماعی شهر جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: برای ایجاد درآمد پایدار با پیگیری از مدیرکل سازمان بازرسی استان اصفهان طرح استفاده از پتانسیل اقامت بین راهی برای شهر قهجاورستان با ایجاد فضاهای مناسب و جذب سرمایه‌گذار را دنبال می‌کنیم.شهردار قهجاورستان اظهار کرد: امید است شهرداری منطقه 10 اصفهان با مورد توجه قرار دادن فلکه شش راه تا فلکه آب که مربوط به این شهرداری است در رسیدگی و بهسازی این مسیر توجه ویژه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود صنایع در مجاورت شهر بیکاری امری پذیرفته برای شهر نیست از این رو برای استفاده از نیروی انسانی بومی صنایع بیش تر از پیش با صاحبان صنایع تعامل می‌شود. صادقین با اشاره به نصب شعار خوب حرف بزنیم، خوب کار کنیم در تمامی بنر‌های شهر در ابتدای ورود خود، افزود: با تغییر این شعار به خوب کار کنیم، کار خوب انجام بدهیم سعی در انجام عملی کار با شناسایی مشکلات شهر و ضبط آن به عنوان مستندی برای توسعه که در آخر بتوانیم مستندی را برای مقایسه ارائه دهیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار