پومپئو خروج ترامپ از برجام را به اطلاع اروپایی‌ها رساند

وزیر خارجه آمریکا از جمعه گذشته خروج آمریکا از برجام را به اطلاع همتایان اروپایی‌اش رساند.

وزیر خارجه آمریکا از جمعه گذشته خروج آمریکا از برجام را به اطلاع همتایان اروپایی‌اش رساند.
به گزارش فرارو به نقل از آکسیوس، جمعه گذشته پومپئو به وزرای خارجه سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و بریتانیا گفته ترامپ تفاهمات اروپایی‌ها با مذاکره کنندگان آمریکایی در خصوص اصلاح محتمل برجام را نپذیرفته است.
پیام پومپئو بدین معنی است که آمریکا عملاً از مذاکرات برجامی با اروپا خارج می‌شود. پومپئو در تماسی که با همتایان اروپایی خود داشته از تلاش‌های آن‌ها برای طراحی یک فرمول جدید جهت متقاعد کردن ترامپ به ماندن در برجام تشکر کرده است، اما اعلام کرده که رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا، به اروپایی‌ها گفته است که پیش‌نویس تفاهم با اروپا را به ترامپ نشان داده، اما ترامپ گفته که این پیش نویس نظر او درباره برجام را تغییر نمی‌دهد. او سپس به اروپایی‌ها اعلام کرد که خودشان را برای یک اعلامیه از سوی ترامپ در روز‌های آینده آماده کنند.
پومپئو گفته این امکان وجود دارد که آمریکا در مرحله بعدی به میز مذاکرات برگردد.
مقامات بلند پایه اروپا امروز در بروکسل جهت آماده شدن به لحاظ سیاسی و اقتصادی برای اعلامیه امروز ترامپ جلسه تشکیل خواهند داد. کشورهای اروپایی قرار است پس از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، یک بیانیه مشترک صادر کنند و در آن بر ماندن کشورهای اروپایی در این توافق تاکید کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار