جامعه پذیری مانع خشونت است

دبیرجمعیت زنان مسلمان نواندیش در اصفهان گفت: جامعه پذیری و فرهنگ پذیری مانع خشونت است.

دبیرجمعیت زنان مسلمان نواندیش در اصفهان گفت: جامعه پذیری و فرهنگ پذیری مانع خشونت است.
به گزارش ایسنا، مهری بهروز در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: فرهنگ سازی و رواج فرهنگ منطبق بر احکام دینی، از خشونت جلوگیری می کند.
وی افزود: در قرن ۲۱، کشورهای توسعه یافته علاوه بر تکنولوژی، دانایی محورند و با وجود گسترش فناوری، در بند خرافات هستیم.
دبیرجمعیت زنان مسلمان نواندیش اصفهان راه کارهای مهم برای جلوگیری از خشونت را برشمرد و افزود: جامعه پذیری و فرهنگ پذیری مانع خشونت است و با تشکیل گروه ها و تشکل ها، می توانیم همبستگی و وحدت رویه را حفظ کنیم.
بهروز ادامه داد: یکی از معیارها و هنجارها برای رشد و توسعه، میزان انطباق افراد با ارزش های اصیل جامعه است، ارزش های اصیل با شناخت تناسب و مشترکاتی مثل هویت انسانی محقق می شود. در واقع بحران هویت، هویت انسانی را زیر سوال می برد و او را به انحراف می کشد و او را از مسیر فطرت خارج می کند و باعث انجام اعمال ناشایست می شود.
وی هویت انسانی را به معنای داشتن تعقل دانست و افزود: همان طور که در آموزه های الهی، یک ساعت تفکر، برتر از هفتاد سال عبادت است، باید آموزه های الهی را عمل کرد و بعد درمورد تاثیر آن قضاوت کرد. کل اعمال انسان از بینش و دانش و به روش منتهی می شود و در غیر این صورت اعمال آن ناروا می شود.
دبیرجمعیت زنان مسلمان نواندیش اصفهان ادامه داد: سه فعل برای پیشگیری از هر آسیبی، فکر و فرهنگ و فطرت است، با فکر، فرهنگ سازی می شود و فطرت زمینه خلقت بشر است و بهترین روش فرهنگ سازی است. برای مثال مام سجاد(ع) بعد از قیام امام حسین(ع)، صحیفه سجادیه تحریر کردند و در زمان امام صادق(ع) در دوران خفقان به علم و دانش اندوزی و احداث مراکز علمی پرداختند.
بهروز افزود: ابعاد فطرت، خیرخواهی، حقیقت جویی و زیبایی دوستی و شاهکار آن عبادت است و تحقق صحیح ابعاد فطرت منجر به عمل صالح می شود.
وی با بیان اینکه خشونت گاهی نمود ظاهری ندارد، افزود: خیلی وقت ها خشونت ها نماد ظاهری ندارد، مثلا کینه، حسد، بغض و دورویی، خشم پنهان است و با عمل به وظایف انسانی و ایمانی، به رستگاری می رسیم.
دبیرجمعیت زنان مسلمان نواندیش اصفهان تصریح کرد: بشر حب ذات دارد و هر آنچه به نفع اوست را حق می داند و اگر بین حب ذات و منافع تفکیک قائل شویم، بسیاری از مشکلات حل می شود.
بهروز افزود: حقوق انسان ها در دنیای امروز حق حیات و آزادی و مساوات و کرامت انسانی است و اصلاح جامعه در مسائل پارتی بازی ارتشاع و اختلاس و فساد لازم است.
بهروز ادامه داد: اراده اصلاح و افکار و قوانین و به کارگیری تجربیات از جمله گام های مهم اصلاح محسوب می شود.
وی افزود: فیلم سازان زن در کشور در فیلم های خود، به آگاهی سازی حقوق زنان و وظایفشان و اعمال منجر به پایمال شدن حقوق آنان پرداخته اند.
بهروز تاکید کرد: در واقع زایش به عنوان حق طبیعی و لذت بخش زن به صورت تحمیلی و بدون شرایط مناسب در سطح خانواده و فرهنگ های متفاوت ایجاد شده است.
وی ادامه داد: موافق ممنوعیت چند همسری، حق حضانت به زنان، بالا بردن سن دختران برای مجازات کیفری، حق برابری زنان برای شهادت یا قضاوت، حق اشتغال برای زنان و عدالت جنسیتی برای اشتغال و مدیریت ها هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار