تصمیمی بر جیره‌بندی نداریم/ کاهش 5 متری آب ورود به تصفیه‌خانه‌ها

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان لنجان گفت: آب ورودی به تصفیه‌خانه‌ها 5 متر نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته کاهش داشته است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان لنجان گفت: آب ورودی به تصفیه‌خانه‌ها 5 متر نسبت به مدت مشابه دو سال گذشته کاهش داشته است.
به گزارش فارس ، کاهش منابع آبی و افت شدید فشار آب مقوله نام آشنایی برای مردم و مسؤولان استان اصفهان است، موضوعی که در صدر اولویت‌های این استان قرارگرفته است.
روز گذشته برخی از شهروندان از قطعی چندساعته آب در گوشه و کنار شهرستان لنجان گلایه داشتند، موضوعی که ما را بر آن داشت تا سراغ مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان لنجان برویم.
علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنجان با اشاره به کمبود ذخیره منابع آبی در استان اصفهان اظهار کرد: شهروندان ما مطلع باشند که ما هیچ‌گونه تصمیمی مبنی بر جیره‌بندی آب در منطقه نداریم.
وی بابیان اینکه جیره‌بندی آب در بیشتر اوقات سبب افزایش بی‌رویه منابع آبی می‌شود، خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی غیراصولی مصرف آب را دوچندان می‌کند و ما تمام سعی خود را خواهیم کرد که با افت فشار این مشکل را برطرف کنیم.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان لنجان با توجه به کاهش ورود آب به تصفیه‌خانه‌ها تصریح کرد: آب ورودی به تصفیه‌خانه‌ها 5 متر به نسبت مشابه دو سال گذشته و 3 متر نسبت به سال گذشته کاهش داشته و در حال حاضر بالغ‌بر 7 مترمکعب است.
وی با اشاره به کاهش 30 درصدی مدخل آب ورودی به تصفیه‌خانه‌ها خاطرنشان کرد: در مدت اخیر به‌واسطه اطلاع‌رسانی خوب رسانه‌ها و کار فرهنگی و همچنین همکاری مردم شاهد کاهش مصرف 20 درصدی در مصرف آب بودیم.
محمدی با بیان اینکه افت فشار و یا قطعی چندساعته آب در برخی مناطق باهدف تأمین آب برای نقاط مرتفع شهرستان صورت گرفته است، متذکر شد: از آنجایی‌ که هدف ما تأمین آب شرب تمام شهروندان است شاید شاهد افت فشار آب باشیم.
وی با توجه به بارش‌های بهاری در منطقه افزود: با توجه به خنک شدن هوا و بارش‌های بهاری و همچنین صرفه‌جویی شهروندان فهیم منطقه می‌توانیم از این مشکلات گذر کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار