زاغی‌نژاد: ذوب‌آهن می‌تواند باز هم استقلال را شکست دهد

هافبک سابق فوتبال اصفهان ضمن تمجید از عملکرد بازبکنان ذوب‌آهن در دیدار مقابل استقلال گفت: قلعه‌نویی نشان داد یک مربی جسور، توانمند و باهوش است.

هافبک سابق فوتبال اصفهان ضمن تمجید از عملکرد بازبکنان ذوب‌آهن در دیدار مقابل استقلال گفت: قلعه‌نویی نشان داد یک مربی جسور، توانمند و باهوش است.
قاسم زاغی‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به پیروزی شیرین ذوب‌آهن مقابل استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: از قبل پیش‌بینی می‌شد که این مسابقه، بازی سخت و نفس‌گیری باشد و با توجه به بازیکنان با کیفیت و قابلی که استقلال در پست‌های مختلف در اختیار دارد، برتری محسوس این تیم از قبل قابل پیش‌بینی بود. همان طور هم که دیدید در ابتدای نیمه نخست برتری استقلال محسوس بود، اما با گذشت زمان، درک بازیکنان ذوب‌آهن از بازی بالاتر رفت و به خصوص در بین 2 نیمه، مطالبی که برای موفقیت در این دیدار مورد نیاز بود، خیلی خوب به بازیکنان انتقال داده شد.
وی ادامه داد: در این بازی 2 نیمه کاملاً متفاوت را مشاهده کردیم؛ نیمه نخست که استقلال تیم برتر میدان بود و در نیمه دوم، ذوب‌آهن موفق شد تمام راه‌های نفوذ رقبیش را ببندد. درک کادر فنی ذوب‌آهن از شرایط بازی بسیار بالا بود و همین منجر شد تا نیمه دوم متعلق به ذوب‌آهن باشد. موقعیت‌های بسیاری به دست آمد که در نهایت منجر به گل شد و نتیجه لازم به دست آمد.
زاغی‌نژاد درباره شرایط ذوب‌آهن در بازی برگشت و امکان صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی، گفت: روز سه‌شنبه قلعه‌نویی ثابت کرد که یک مربی توانمند، جسور و بسیار باهوش است و با هوشی که داشت توانست شرایط و شکل بازی را تغییر دهد. گاهی این قابلیت تغییر در بازیکنان وجود ندارد، شاید بازیکن از نظر فنی خوب باشد اما از نظر درک مطالب و خواسته‌های مربی خوب نیستند. در این دیدار قلعه‌نویی و بازیکنان ذوب‌آهن نشان دادند قابلیت‌های بالایی دارند و در بازی برگشت اگر دچار اتفاقات فوتبالی نشوند، می‌توانند پیروز شوند.
وی در ادامه افزود: اینکه بازی در ورزشگاه آزادی یا هر جای دیگری برگزار می‌شود خیلی مهم نبوده و ذوب‌آهن می‌تواند به دور بعد صعود کند. همان‌طور که در شروع لیگ دیدید، ذوب‌آهن شروع خوبی نداشت اما با گذشت زمان بازی به بازی شرایط این تیم بهتر شد و دیدید که چه طوفانی در نیم‌فصل دوم به پا کرد. اگر ذوب‌آهن تا حدی بدشانس نبود و باهوش‌تر عمل می‌کرد می‌توانست حتی قهرمان لیگ باشد.
هافبک سابق فوتبال اصفهان درباره اینکه کدامیک از بازیکنان ذوب‌آهن در بازی مقابل استقلال عملکرد بهتری داشته است، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم از شخص خاصی نام ببرم و تک تک بازیکنان در این دیدار به خوبی وظایف خودشان را در پست‌های مختلف انجام دادند. بازیکنان خارجی ذوب‌آهن عملکرد خوبی داشتند، حسینی بازی درخشانی از خود نشان داد، در کارهای دفاعی، مدافعین نمایش بسیار خوبی داشتند، به خصوص مظاهری که بازیکن بسیار تأثیرگذاری بوده و اگر سیوهای خوبش نبود چه بسا نتیجه طور دیگری رقم می‌خورد. به طور کلی ذوب‌آهن در تمام پست‌ها روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.
وی در پاسخ به این پرسش که «تأثیر شخصیت و کاریزمای قلعه‌نویی در پیروزی ذوب‌آهن مقابل استقلال چقدر بوده است»، گفت: صددرصد قلعه‌نویی در این پیروزی ارزشمند نقش اصلی را داشته و موثر بود. استفاده از بازیکنان واجد شرایط در این بازی، تغییرات و تعویض‌های مناسب و خوب و اینکه بداند چطور حریف را کنترل کند از عوامل موفقیت قلعه‌نویی بود.
وی ادامه داد: جدا از بحث شناخت قلعه‌نویی از تیم استقلال، وی شناخت خوبی از فوتبال ما و تیم‌ها و بازیکنان دارد. قلعه‌نویی نسبت به گذشته متفاوت عمل کرده و تغییر محسوسی نسبت به گذشته دارد. چینش و ارنجش را نسبت به وضعیت و شرایط رقبا انجام می‌دهد، تغییرات را بنا به نوع فوتبال تیم‌های مقابل اعمال می‌کند و با همین هوش موفق شد در نیم‌فصل دوم موفق شود.
زاغی نژاد در پایان گفت: امیر قلعه‌نویی شخصیت بسیار بزرگی در فوتبال ما بوده و هر جا باشد موفق است و می‌تواند در سطوح بالاتر به فوتبال ما کمک‌های بسیاری کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار