استفاده از اتباع بیگانه به جای کارگران ایرانی

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از کارگران غیرمجاز اتباع بیگانه، در واحدهای کارگاهی و صنعتی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، کارگران شاهین‌شهری را بیکار کرده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از کارگران غیرمجاز اتباع بیگانه، در واحدهای کارگاهی و صنعتی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، کارگران شاهین‌شهری را بیکار کرده است.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: استفاده از کارگران غیرمجاز اتباع بیگانه، در واحدهای کارگاهی و صنعتی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، کارگران شاهین‌شهری را بیکار کرده است.
وی با اشاره به این‌که آمار متفاوتی از به‌کارگیری کارگران غیرمجاز وجود دارد افزود: برخی صاحبان کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی در حالی به این تخلف ادامه می‌دهند که این شهرستان یکی از بالاترین آمار بیکاری را در استان اصفهان دارد.
نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ادامه این سودجویی از کارگران غیرمجاز، علاوه بر بیکاری کارگران ایران، انحصاری شدن برخی از مشاغل را در اختیار کارگران افغان‌ها قرار داده است.
حاجی‌دلیگانی ادامه داد: بخش صنعت ساختمان، بخصوص کارگاه‌های تولید آجر بیشترین جذب کارگران غیرمجاز کشور همسایه را به خود اختصاص داده است.
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش از کارفرمایان متخلف، که چرا باید کارگران شاهین‌شهری، گرگابی و گزی بیکار باشند اظهار داشت: صاحبان سودجوی برخی از کارگاه‌ها، بدون آن‌که هزینه‌های بیمه شدن کارگران غیرمجاز را بپردازند، با حقوق‌های کمتر از کارگران ایرانی، از کارگران خارجی سوءاستفاده می‌کنند.
وی این بهانه‌جویی کارفرمایان متخلف را که کارگران خارجی معمولاً بیشتر از کارگران ایران کارمی کنند و بازدهی بیشتردارند را رد کرد.
نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخواردرمجلس شورای اسلامی خواستار آن شد که کارآفرینان از جذب کارگران غیرمجاز به خاطر اشتغال کارگران ایرانی خودداری و دستگاه‌های مسؤول بخصوص اداره کار و خدمات اشتغال و نیروی انتظامی با این رویه اشتباه برخورد قانونی کنند.
به گزارش فارس، بر اساس آمارهای کارشناسان در سال 96، نرخ بیکاری در استان اصفهان 14.4 درصد است که شهرستان شاهین‌شهر و میمه با حدود 17 درصد، یکی از بالاترین آمار بیکاری در بین شهرستان‌های این استان دارد، شهرستان‌های لنجان، خوانسار و شاهین‌شهر و میمه باوجود صنعتی بودن، سه شهرستان دارای بالاترین آمار بیکاری در استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل به‌عنوان کمترین میزان بیکاری می‌باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار