عمادالدین باقی: همه شئون زندگی نامزدهای ریاست جمهوری باید به مردم اعلام شود

یک کارشناس مسائل سیاسی اصلاح طلب گفت: همه کسانی که می خواهند بر کرسی ریاست جمهوری بنشینند باید وضع زندگیشان به طور کامل شیشه ای باشد و این مسئله تنها به درآمدشان محدود نشود.

عمادالدین باقی: همه شئون زندگی نامزدهای ریاست جمهوری باید به مردم اعلام شود

عمادالدین باقی استاد تاریخ و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‎‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا ، درباره پیشنهاد یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با اعلام دارایی‌های همه نامزدها به مردم اظهار کرد: طبیعی است که همه دوست دارند بدانند کسی که به او رأی می دهند چه میزان دارایی دارد؛ اما چند مسئله در اینجا مطرح است.

وی با بیان اینکه در جامعه ای که امکان نقد و بیانِ آزاد وجود ندارد همیشه امکان پنهان سازی وجود دارد، افزود: افرادی که اعلام می کنند دارایی ما این است کسی نمی داند که راست می گویند یا دروغ.

این کارشناس مسائل سیاسی معتقد است: جامعه 96 درصد و 4 درصد قالیباف هیچ مبنای علمی نداشته و این شدت دوقطبی سازی مشابه تفکر مارکسیستی است؛ ضمن اینکه آقای قالیباف جوری 96 درصد و 4 درصد می گوید گویا خود در کهریزک زندگی می کند در حالی که قالیباف نیز یکی از شمال شهر نشینان تهران است.

وی تصریح کرد: کسانی که اینگونه حرف می زنند چندان نمی شود مطمئن بود که واقعیات زندگی خود را می گویند؛ به طور کلی من معتقدم اینگونه تمرکز کردن بر این مسئله که چه کسی کجا زندگی می کند و چه مقدار ثروت دارد به افکار چپ (مارکسیستی) سال های نخست انقلاب بر می گردد؛ ضمن اینکه جامعه را به این سو کشاندن نوعی رواج ابتذال در جامعه است.

باقی گفت: همه کسانی که می خواهند بر کرسی ریاست جمهوری بنشینند باید وضع زندگیشان به طور کامل شیشه ای باشد و این مسئله تنها به درآمدشان محدود نشود؛ برای نمونه در آمریکا کسی که نامزد انتخابات می شود حوزه خصوصی هم ندارد و مطبوعات می توانند در همه زمینه های زندگی او وارد شوند؛ چراکه کسی که می خواهد رئیس جمهور شود هر رفتارش تأثیر مستقیم روی زندگی مردم دارد.

گفتنی است؛ تاکنون رئیسی لیست اموال خود را به مردم اعلام کرده و قالیباف و میرسلیم نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند. اما هاشمی طبا گفته است که اموال خود را اعلام نمیکند. همچنین روحانی و جهانگیری نیز تاکنون در این مورد موضعی نگرفته‌اند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار