ورود کمیسیون حمایت‌ از تولید به رسیدگی قوانین منسوخ این حوزه

رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی ونظارت بر اصل۴۴ از بررسی اهداف توسعه فضای کسب و کاردر قالب کارگروه‌های تولید،کسب وکار،اصل۴۴ واشتغال درکمیسیون متبوعش خبر داد.

ورود کمیسیون حمایت‌ از تولید به رسیدگی قوانین منسوخ این حوزه

به گزارش خبرگزاری ایمنا حمید رضا فولاگر درباره جلسه کمیسیون حمایت ازتولید ملی و نظارت براصل ۴۴، اظهار داشت: کارگروه تولید در کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت براصل۴۴۴، متشکل از دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت صنایع، سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی و بخش خصوصی است. همچنین کارگروه تولید درحمایت از تولید داخلی در راستای نظارت بر اجرای قانون حداکثر استفاده از توان داخلی، گزارش جامعی را در این جلسه کمیسیون ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه ازماحصل گزارش کارگروه تولید درباره قانون، حداکثراستفاده از توان داخلی استنتاج می شود که برخی از مواد قانون در این زمینه منسوخ شده یا وارد قانون دیگری شده است، بیان داشت: ازهمین رو کارگروه تولید در کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت براصل ۴۴، پیشنهاد حذف برخی قوانین، قانون حداکثراستفاده از توان تولید داخلی یا به روزسانی قوانین مذکور را دارد.

فولادگر افزود: هدف ما در اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخلی رسیدن به اهداف مدنظرمقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولیدداخلی است.

وی ادامه داد: کارگروه قوانین کسب و کار نیز با ارائه گزارشی در این جلسه اعلام کرد، ما تاکنون هفت الی هشت ماده قانونی را در زمینه قوانین کسب و کار را مورد بررسی قرارداده ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و وزارت اقتصاد نیز گزارشی درباره وضعیت رتبه بندی کشورمان در زمینه کسب و کار جهانی را اعلام کردند و از همین رو در این جلسه ۱۰شاخص بین المللی سهولت کسب وکار نیز بررسی شد.

فولاد گر ادامه داد: همچنین کارگروه اصل ۴۴ کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت براصل ۴۴ نیز در این جلسه کمیسیون موظف شد، گزارش‌های جدیدی درباره سیاست‌های قانون اصل ۴۴ را برای اجرای اهدافی همچون تولید و اشتغال را در جلسات آتی کمیسیون ارائه دهد.

وی یادآور شد: توسعه فضای کسب و کار، کمک به توانمندسازی بخش خصوصی، ایجاد اشتغال، رفع موانع تولید و تحقق بندهای اقتصاد مقاومتی از محورهای مهم این جلسه کمیسیون بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار