۴۰ درصد از ۱۰۰ هزار هکتار زمین های کشاورزی شرق اصفهان زیر کشت رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ۴۰ درصد از ۱۰۰ هزار هکتار زمین های کشاورزی شرق اصفهان سال گذشته زیر کشت رفت اما این میزان امسال به علت رها نشدن آب کمتر هم شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ۴۰ درصد از ۱۰۰ هزار هکتار زمین های کشاورزی شرق اصفهان سال گذشته زیر کشت رفت اما این میزان امسال به علت رها نشدن آب کمتر هم شد.
قدرت الله قاسمی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: اولین گلخانه مدرن تولید سبزی و صیفی و گل شاخه بریده در مساحت ۴۰ هکتار یا ۴۰۰ هزار متر مربع با سرمایه گذاری بالغ بر یکصد میلیارد ریال احداث می‌شود.
وی بیان داشت: با بهره برداری از این گلخانه بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارای شغل می‌شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اعلام کرد: از جمله مزایای کشت گلخانه‌ای به ویژه به صورت هیدروپونیک و سیکل بسته، جلوگیری از هدر رفت و کاهش مصرف آب است به طوریکه در این روش آب از چرخه مصرف خارج نشده و فقط به صورت تبخیر و تعرق امکان دارد از دسترس خارج شود.
وی اضافه کرد: افزایش بهره وری تولیدات کشاورزی، افزایش میزان تولید در واحد سطح، تغییر الگوی کاشت و تولید محصولات کشاورزی به صورت صادرات محور از دیگر مزایای این گلخانه است.
قاسمی از مشکلات شغلی و معیشتی مردم مناطق شرق اصفهان خبر داد و گفت: مناطق شرق اصفهان متشکل از شهرها و مناطقی از جمله زیار، جرقویه، ورزنه، اژیه، هرند، برآن شمالی و جنوبی و خوراسگان است که حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اغلب مردم این مناطق به کشاورزی اشتغال دارند که خشکسالی، آنها را به شدت در معرض مشکلات شغلی و معیشتی قرار داده است.
وی بیان داشت: سهم کلی حقابه کشاورزان شرق اصفهان از زاینده رود حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب است، اما این میزان در سال های اخیر اختصاص نیافته و با وجود جریان یافتن زاینده رود در مقطعی از سال گذشته تنها حدود ۴۰ درصد از یکصد هزار هکتار زمین های کشاورزی شرق اصفهان، زیر کشت رفت و امسال بدلیل رها نشدن آب برای کشت پاییزه این رقم با کاهش زیادی روبه رو شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار