گشایش نمایشگاه کارتون استریپ ازدواج و زندگی سال

نمایشگاه مجموعه کارتون استریپ آموزشی با موضوع ازدواج و زندگی سالم با همکاری اداره کل بهزیستی استان و خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان و ماهنامه طنز و کاریکاتور «اصفهان نیمروز» گشایش یافت.

اصفهان امروز: نمایشگاه مجموعه کارتون استریپ آموزشی با موضوع ازدواج و زندگی سالم با همکاری اداره کل بهزیستی استان و خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان و ماهنامه طنز و کاریکاتور «اصفهان نیمروز» گشایش یافت.
در این نمایشگاه آثار ارائه‌شده در مجله اصفهان نیمروز با نام «ازدواج هندوانه دربسته نیست» به نمایش درآمد و از چاپ دوم این شماره از مجله با مشارکت سازمان بهزیستی استان اصفهان، حوزه هنری استان اصفهان و گروه رسانه‌ای اصفهان امروز رونمایی شد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در این مراسم گفت: انتقال آموزش‌ها از مدرسان به مخاطبان روندی بوده که سال‌هاست در امور گوناگون از آن استفاده‌شده است. باید پذیرفت این مدل آموزش کارایی محدودی دارد
مرضیه فرشاد بابیان اینکه در شیوه اطلاع‌رسانی و سلیقه مخاطبان دگرگونی به وجود آمده و ما نیز باید مطابق با این دگرگونی حرکت کنیم، افزود: در این راستا سعی شده از زبان طنز که بهترین روش انتقال به مخاطب است بهره گرفته شود.
وی ادامه داد: انتقال مفاهیم کارشناسی شده با همکاری کارشناسان در قالب نمایشگاه‌هایی ازاین‌دست این توانایی را دارد که مخاطب بدون صرف وقت زیاد با بازدید از مجموعه کاریکاتورها آموزش‌های لازم را به دست آورد.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه باید در مدت‌زمان یک هفته برگزاری این نمایشگاه توجه مخاطبان خاص مثل دانشجویان و دانش آموزان مقطع دبیرستان را به این نمایشگاه جلب کنیم، اضافه کرد: در این آثار سعی شده بر نقاطی تأکید شود که در پژوهش‌ها به عنوان علل اصلی طلاق شناخته شده‌اند و آموزش آن با روش‌های مختلف به گروه‌های هدف در دستور کار ما قرار دارد.
وی تأکید کرد: اداره کل بهزیستی استان اصفهان آمادگی همکاری با چنین طرح‌هایی در موضوع‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان را دارد.
رئیس حوزه هنری استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: در این نمایشگاه شاهد همکاری سه دستگاه اجرایی فرهنگی، هنری و اجتماعی هستیم که با هم‌افزایی تخصصی آنها تلاش شده در مواجهه با بسیاری از مسائل و مشکلات اقدامات مؤثری صورت گیرد.
مهدی احمدی افزود: در جلسات گوناگون که با اداره کل بهزیستی استان و گروه رسانه‌ای اصفهان امروز داشته‌ایم، سعی شده مطالب و نیازسنجی لازم از سازمان بهزیستی گرفته و توسط گروه کارشناسی حوزه هنری تبدیل به ابزار هنری شود و در ادامه با استفاده از رسانه‌ای قوی برای انتشار آن اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی ازاین‌دست که در قالب نمایشگاه باشد می‌تواند تأثیرگذاری زیادی در جامعه داشته باشد، عنوان کرد: گشایش این نمایشگاه آغازگر سلسله فعالیت‌هایی است که در آینده برای گروه‌های هدف دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است.
احمدی تأکید کرد: استفاده از انواع ابزارهای هنری برای انتقال مفاهیم ارزشمند اجتماعی در دستور کار حوزه هنری قرار دارد که به این منظور تعاملاتی با بهزیستی نیز خواهیم داشت. تئاترهای خیابانی، نمایش‌های تخصصی عروسکی و استفاده از موسیقی جزو اولویت‌های برنامه‌ریزی‌شده است.
در ادامه مدیر عامل گروه رسانه‌ای اصفهان امروز به‌عنوان ضلع سوم این مثلث فرهنگی، هنری و اجتماعی شیوه جدید تولید محتوا را رسالت اصلی مجله اصفهان نیمروز دانست و گفت: مجموعه اصفهان نیمروز از روز نخست یکی از اهداف پیش روی خود را تولید محتوا به زبان طنز قرارداد و در این راستا فعالیت‌های زیادی انجام شد که یکی از آنها همکاری مشترک در برگزاری این نمایشگاه بوده است .
امیر اکبری اضافه کرد: باوجود رشد شبکه‌های اجتماعی و شرایطی که در مطالعه نشریات و مطبوعات به وجود آمده است، مردم هنوز نسبت به زبان طنز رغبت دارند. این موضوع در بازخوردی که پس از انتشار این شماره از مجله اصفهان نیمروز که به چاپ دوم نیز رسید، قابل‌لمس است.
وی رسانه را زمینه‌ساز انتشار مفاهیم پرحجم در تمامی ابعاد عنوان کرد که می‌تواند به‌شدت تأثیرگذار عمل کند و خاطرنشان کرد: این روند بدون شک در موضوعات دیگر و با همکاری سازمان‌های دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.
اکبری توجه به موضوعات روز مثل استفاده از کالای ایرانی که تأثیر مستقیم بر معاش مردم دارد و بحث استفاده بهینه از آب را از اولویت‌های گروه رسانه‌ای اصفهان امروز دانست و گفت در این راستا از ابتدای سال جاری تلاش‌های گسترده‌ای در جهت فرهنگ‌سازی در این مجموعه انجام‌شده است.
به گفته مدیر خانه کاریکاتور استان اصفهان این نمایشگاه میزبان 29 اثر در سه سرفصل آشنایی، انتخاب و عشق از 22 تا 30 اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار می شود. مقدمات این نمایشگاه دو سال زمان برده است تا در قالبی جدید برای نخستین بار به نمایش عمومی درآید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار