رسالت تمام سازمان‌های ورزشی دنیا توسعه ورزش همگانی است

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از رشد ورزش همگانی در بین خانواده‌های ایرانی گفت: توسعه ورزش همگانی، ورزش بانوان و خانواده‌ها سرلوحه کشورهای توسعه یافته است.

رسالت تمام سازمان‌های ورزشی دنیا توسعه ورزش همگانی است

به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، غلامرضا شعبانی بهار در دیدار با روسا ومسئولان هیئت‌های ورزشی استان اصفهان اظهار کرد: کشورهای توسعه یافته که در کسب مدال‌های جهانی و المپیک سهم عمده ای دارند، توسعه ورزش همگانی، ورزش بانوان و خانواده‌ها را اولویت وسرلوحه کار خود قرار داده‌اند و درصد درشد ورزش در بین عموم مردم بیش از ۵۰ درصد است.
وی افزود: به عنوان عضو کوچکی از وزارت ورزش و جوانان شاهد نقش آفرینی هیئت‌های ورزشی اصفهان در ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و ورزش بانوان کشور بوده و هستم. با توجه به عملکرد این استان از استان اصفهان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان به عنوان استان و اداره کل نمونه در کشور یاد می‌شود.
وی ادامه داد: ورزشکاری مانند سهراب مرادی از اصفهان قهرمان المپیک شد و این نشان می‌دهد که زحمت تک تک افراد در ورزش اصفهان خود را در المپیک نشان می‌دهد، سهم اصفهان در کسب مدال‌های المپیکی و جهانی انکار ناپذیر است ورزشکاران بسیار خوب و تاثیرگذاری از اصفهان عضویت تیم‌های ملی را دارند که نشان از توان وپتانسیل بالای این استان است.
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش همگانی در کشورهای توسعه یافته تاکید کرد: رسالت و فلسفه وجودی همه سازمان‌های ورزشی در دنیا توسعه ورزش همگانی است و ورزش قهرمانی محصول چنین تفکری است. وظیفه وزارت ورزش و ادارات کل ورزش و جونان استان‌ها توسعه ورزش است. اما باید بگویم به سمتی رفته‌ایم که بهترین شرایط ورزش وموفقیت را در کسب مدال می‌بینیم و به اصطلاح مدالیزه شده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: یکی از شعارهای اساسی و مهم در ابتدای شروع به کار دولت، توسعه ورزش همگانی بود که ورزش بانوان و ورزش خانواده‌ها دو رکن اساسی آن محسوب می‌شد. و خوشبختانه نتیجه این سیاست دولت، افزایش آمار پرداختن مردم به ورزش از ۱۰ درصد به ۲۰/۹ درصد تا پایان سال ۹۵ است.
وی با اشاره به نتایجی که مرکز آمار ایران اعلام کرده است گفت: طبق اعلام مرکز ملی آمار ایران، هر فرد ایرانی در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ به طور متوسط ۱۲ دقیقه در روز ورزش می‌کرد که این میزان در پایان سال ۹۵ به ۱۶ دقیقه در روز رسید. این وضعیت در پایان سال گذشته، ۴۴ درصد از ۴۴ میلیون افراد بالای ۱۸ سال در ایران ورزش می‌کردند که حاصل تلاش جامعه ورزش است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار