انتقاد از حضور سلبریتی‌ها در شورای شهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: یکی از مشکلات ما در شوراها حضور فوتبالیست‌ها و خوانندگان و... است؛ چقدر این افراد می‌توانند به مردم کمک کنند و در قوانین جدید این مسائل باید در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: یکی از مشکلات ما در شوراها حضور فوتبالیست‌ها و خوانندگان و... است؛ چقدر این افراد می‌توانند به مردم کمک کنند و در قوانین جدید این مسائل باید در نظر گرفته شود.
به گزارش فارس، علی مقدس‌زاده ظهر امروز در اجلاس مشترک شورای اسلامی استان اصفهان و روسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان اظهار کرد: فلسفه پیدایش شوراها که یکی از آرمان‌های امام راحل بود، به آن اشاره شد؛ پدیده شوراها ابتدا آمد و به تدریج به سمت تکامل فرهنگی پیش رفت.
وی افزود: شوراها فصل مهمی از قانون اساسی هستند ولی اختیارات آن‌ها متناسب با شأن آن‌ها نیست؛ شوراها پایگاه‌های محلی هستند ولی اختیارات آن‌ها متناسب نیست و از 24 وظیفه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، تنها دو مورد برجسته وجود دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: برخی از قوانینی که در انتخاب و عزل شهردار وجود دارد، خوب نیست؛ اختیارات شوراها باید افزایش پیدا کند و چه خوب بود در زمان پیدایش، به صورت پایلوت انجام می‌گرفت و سپس تکمیل می‌شد.
وی عنوان کرد: توقع مردم از شوراها و اختیارات قانونی آن‌ها متناسب نیست و نمی‌توانند همه خواسته‌های مردم را فراهم کنند؛ باید در راستای افزایش اختیارات شوراها قوانین جدید تصویب شود.
مقدس زاده در ادامه اذعان کرد: در دنیا و کشورهای پیشرفته 4 مورد صرفا مربوط به دولت‌ها که شامل مسائل سیاست خارجه، مسائل اقتصادی، مسائل امنیتی و مسائل تفریحی است و همه موارد دیگر به بخش‌های خصوصی واگذار می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در شوراها حضور فوتبالیست‌ها و خوانندگان و... است؛ چقدر این افراد می‌توانند به مردم کمک کنند و در قوانین جدید این مسائل باید در نظر گرفته شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان پیشنهاد کرد: اگر شهردار با رای مستقیم مردم انتخاب شود و اختیارات شوراها افزایش یابد، همانند مدلی که در جمهوری اسلامی در سطح مجلس و دولت وجود دارد، می‌تواند مفیدتر عمل کند.
وی در پایان گفت: شوراها نگاهی به کشورهای اروپای غربی داشته باشند که تجربیات خوبی در این زمینه دارند و از تجربیات مفید آن‌ها استفاده کنند؛ شوراها یک ظرفیت قوی است که امیدوارم با افزایش اختیارات آن‌ها کارکرد بیشتری ایفا کنند و این مستلزم این است که دولت هم در این زمینه قانع شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار