نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ورزشگاه قدس شهرضا

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به نبود انجمن خیران ورزش یار در شهرضا، گفت: تکمیل ورزشگاه قدس شهرضا نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به نبود انجمن خیران ورزش یار در شهرضا، گفت: تکمیل ورزشگاه قدس شهرضا نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار دارد.
به گزارش فارس ، علی‌نقی انصاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که پویایی ورزش شهرضا به دلیل همدلی بین رؤسای هیأت‌های ورزشی شهرستان است، اظهار کرد: اماکن ورزشی شهرضا به بخش خصوصی واگذار شده و درآمد حاصل از آن صرف هیأت‌های ورزشی می‌شود.
وی افزود: با وجود این‌که احداث ساختمان جدید در 5 سال گذشته ممنوع بوده، توانستیم در محله قشقایی سالن رزمی و خوابگاه ورزشکاران را کلنگ‌زنی کنیم که تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با بیان این‌که در هر محله‌ای باید یک مکان ورزشی حتی با حضور بخش خصوصی داشته باشیم، گفت: مربیان رشته‌های ورزشی وقتی افزایش پیدا کند به دنبال ایجاد باشگاه‌های ورزشی می‌روند و حاصل آن افزایش سرانه ورزشی است.
وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته به دلیل نبود لابی‌گری با کاهش فضاهای ورزشی در شهرضا روبه‌رو بوده‌ایم، بیان داشت: در زمان مجلس هشتم 8 سالن ورزشی در شهرضا ایجاد شد، در شهرهای دیگر هنوز این لابی‌گری ادامه دارد.
انصاری با اشاره به ایجاد سالن ورزشی در محله چاوشی از مناطق کمتر توسعه یافته شهرضا، تأکید کرد: با رایزنی نماینده مردم در مجلس سالن‌های ورزشی در شهرضا افزایش پیدا کرده اگر این لابی‌گری تداوم پیدا کند، سرانه ورزش در شهرضا افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان این‌که اگر شهرداری سالن ورزشی بسازد و تحویل اداره ورزش دهد سرانه ورزش در شهرضا ارتقا پیدا می‌کند، اذعان داشت: سرانه فضای سرپوشیده در شهرضا یازده صدم است.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با بیان این‌که ایجاد یک سالن ورزشی با هزار متر سالن سه سال طول می‌کشد و به همین نسبت جمعیت بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: با افتتاح زمین چمن مصنوعی سرانه فضای روباز از 23 به 25 درصد افزایش پیدا کرد.
وی با اشاره به ایجاد پیست دوچرخه‌سواری در محوطه پارک خانه شهر و کمک به افزایش سرانه ورزش شهرضا، ابراز داشت: برای ایجاد زمین چمن مصنوعی در منطقه سروستان مکاتبات آن انجام و زمین از مسکن و شهرسازی تحویل گرفتیم و تا پایان این ماه مناقصه آن برگزار می‌شود.
انصاری با اشاره به این‌که تعداد بانوان ورزشکار باید از آقایان بیشتر باشد چرا که بانوان نیاز به فعالیت بیشتر دارند، گفت: از 40 هیأت ورزشی در شهرضا 25 هیأت آن مربوط به بانوان است و تمامی باشگاه‌های ورزشی صبح‌ها در اختیار بانوان است.
وی با اشاره به افتتاح باشگاه بدنسازی ویژه بانوان در شهرضا، ادامه داد: از 7 هزار ورزشکار سازمان یافته در شهرضا 3 هزار نفر از آن‌ها بانوان هستند و توانسته‌اند مقام‌های کشوری کسب کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به ورزشگاه قدس شهرضا، اضافه کرد: تکمیل ورزشگاه قدس نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار دارد، سال گذشته یک میلیارد و 140 میلیون تومان اعتبار از منابع مختلف برای آن در نظر گرفتیم تا بتوانیم شرایط برگزاری مسابقات را در آن فراهم کنیم.
وی با اشاره به این‌که با برگزاری یک همایش ورزشی تعداد ورزشکاران در آن رشته بیشتر می‌شود، بیان داشت: آموزش و پرورش باید به کمک اداره ورزش و جوانان بیاید تا رشته‌های ورزشی گسترش پیدا کند در این راستا باید در مدارس استعدادیابی شود.
انصاری با اشاره به این‌که 7 هزار و 198 بیمه شده ورزشی داریم که 20 درصد رشد داشته است، افزود: سرانه فضای ورزشی استاندارد برای هر شهروند 35 صدم است.
وی با اشاره به این‌که ورزشگاه قدس شهرضا امسال افتتاح می‌شود، تأکید کرد: خانه جوان شهرضا و مجموعه ورزشی در محله قشقایی تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرضا با اشاره به حضور وزیر ورزش در آینده‌ای نزدیک در شهرضا، گفت: با حضور وزیر ورزش و جوانان در شهرضا قول ساخت یک خوابگاه ورزشی و یک سالن ورزشی با ظرفیت بالا را از وزیر ورزش می‌گیریم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که انجمن خیران ورزش یار را هنوز نتوانسته‌ایم در شهرضا ایجاد کنیم، بیان داشت: سال گذشته نماینده مردم در مجلس 200 میلیون تومان به هیأت‌های ورزشی کمک کرد و در دو سال گذشته دید مسؤولان به ورزش نسبت به قبل بهتر شده است.
انصاری با بیان این‌که انتظار داریم در زیرساخت‌های ورزشی همتی از سوی مسؤولان شود، عنوان کرد: اگر از ورزشکاران نخبه در شهرضا حمایت می‌شد، قهرمان المپیک هم در شهرضا داشتیم.
وی با اشاره به این‌که کاپیتان تیم ملی بسکتبال ناشنوایان از شهرستان شهرضا است اما شغلی ندارد، خاطرنشان کرد: می‌طلبد مسؤولان کمک‌های بیشتری در حمایت از ورزشکاران شهرستان داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار