آغاز نظارت ۶۴ اکیپ دامپزشکی بر بازار ماه مبارک رمضان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از آغاز طرح نظارت ویژه دامپزشکی استان در ماه مبارک رمضان از امروز خبر داد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از آغاز طرح نظارت ویژه دامپزشکی استان در ماه مبارک رمضان از امروز خبر داد.
به گزارش تسنیم، در راستای صیانت از حقوق بهداشتی مردم در ماه رمضان، فعالیت و نظارت‌های بهداشتی اداره دامپزشکی در مورد انواع فراورده‌های خام دامی در طول ماه رمضان تشدید می‌شود.
اکیپ‌های بازدید از فروشگاه‌های عرضه مواد خام دامی، بازارچه‌های مصرف اقلام اساسی و ... در طول ماه مبارک رمضان انجام می‌شود. همچنین این اکیپ‌ها با برنامه‌ریزی منظم از کشتارگاه‌ها نیز بازدید به عمل می‌آورند.
طرح تشدید نظارت بر گوشت و فراورده‌های خام دامی در ماه رمضان
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بر گوشت و فراورده‌های خام دامی از 26 اردیبهشت در کل کشور و همزمان در استان اصفهان آغاز می‌شود.
وحیدرضا خامسی‌پور افزود: به غیر از نظارت‌های روزانه و مستمر که در چرخه تولید توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی انجام می‌شود به مناسبت‌های مختلف سازمان دامپزشکی کشور به صورت هماهنگ در کل کشور، یکسری طرح‌های تشدید نظارتی را به مرحله اجرا در می‌آورد.
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان نیز یکی از این مناسبت‌هاست، گفت: طرح تشدید نظارت ویژه ایام ماه مبارک رمضان از روز چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت در کل کشور و همزمان در استان اصفهان شروع خواهد شد.
نظارت 64 اکیپ ثابت و سیار اداره دامپزشکی در اصفهان
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از فعالیت 64 اکیپ ثابت و سیار در ماه رمضان خبر داد و بیان کرد: این اکیپ‌ها در ایام ماه رمضان با برنامه‌ریزی منظم بازدید از کشتارگاه‌ها و مراکز تهیه و توزیع فراورده‌های خام دامی را به عهده دارند.
وی افزود: در زمان‌های عادی حدود 500 نفر از مسئولان فنی و ناظران بهداشتی در قالب بخش خصوصی عملیات نظارت بر این چرخه را در تمام ایام سال به عنوان بازوهای اجرایی بدنه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به عهده دارند.
معدوم سازی 7700 کیلو گرم فراورده خام دامی غیر بهداشتی
خامسی‌پور با بیان اینکه در ماه رمضان سال گذشته، 10 هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی انجام شده، گفت: حدود 7 هزار و 700 کیلوگرم فراورده خام دامی غیر بهداشتی در طی اجرای طرح تشدید نظارت در ماه رمضان از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
استقرار 18 کشتارگاه طیور در سطح استان اصفهان
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به استقرار 18 کشتارگاه طیور در استان اصفهان اظهار داشت: 8 کشتارگاه در شهر اصفهان مستقر است و فعالیت می‌کند.
وی افزود: به علت وسعت و تعداد کشتارگاه‌های مستقر در اصفهان و همچنین حجم کشتار دامی، بیشتر موارد غیر بهداشتی در شهر اصفهان دیده شده است.
خامسی‌پور تصریح کرد: مراکز قطعه‌بندی، بسته‌بندی و سایر واحدها به ویژه مراکز عرضه در شهر اصفهان بسیار زیاد است.
درخواست مسئولان دامپزشکی اصفهان از مردم
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از شهروندان خواست گوشت و فراورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز با نظارت دامپزشکی تهیه کرده و از خرید گوشت کشتار غیر مجاز خودداری کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هر نوع تخلف را به اداره دامپزشکی استان اصفهان اطلاع دهند تا با تخلفات به موقع برخورد شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار