تنها راه برون رفت از رکود ، اقتصاد مقاومتی است

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات کشور و رکود حاکم بر کشور ، اقتصاد مقاومتی است، گفت: با وجود فساد اقتصادی نمی توان به اقتصاد مقاومتی رسید.

تنها راه برون رفت از رکود ، اقتصاد مقاومتی است

سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با ایمنا موسوی لارگانی با اشاره به یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی که مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری نیز است، اظهار داشت: باید به داشته هایمان و آنچه که در کشور هست تکیه کنیم و اگر بخواهیم اقتصادی مقاومتی داشته باشیم، باید از تکیه به صادرات نفت، سراغ صادرات غیر نفتی و صادرات های وابسته دوری کنیم.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات کشور و رکود حاکم بر کشور، اقتصاد مقاومتی است، افزود: سال گذشته شاهد بودیم هم خیلی از مسائل با دادن شعار و سخنرانی و برگزاری همایش ها و هزینه های غیر ضروری، به اتمام رسید.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به تولیدات داخلی رقابت پذیر، گفت: علی رغم تاکیدات فروان و فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن خرید کالاهای خارجی که مشابه آن در داخل کشور موجود است، عده ای هنوز به دلیل داشتن درآمدهای هنگفت از واردات برخی کالاها، دست از این عمل حرام بر نداشته اند.

وی افزود: با بررسی ها و تحقیقات به عمل آمده و با توجه به وجود تعرفه ترجیحی و واردات کالا های ضرر آفرین برای کشور، ما هم در مقابل کالاهایی صادر می کنیم که هیچ اشتغالی و هیچ سودی برای کشور ندارد. مانند هندوانه که با وجود خشکسالی موجود در کشور و آب فراوانی برای تهیه آن مصرف می شود، حدود یک دهم قیمت آبی که مصرف شده به کشور ترکیه صادرات می کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه با وجود فساد اقتصادی نمی توان به اقتصاد مقاومتی رسید، گفت: امروزه شاهدیم فرد را با فساد بزرگ اقتصادی با نام های ب. ز یا م. د و یا نام های جدیدی که هر روز می شنویم دستگیر می شوند که حقیقتا برای مردم قابل درک و قابل قبول نیست و باعث می شود افراد برای فساد های بزرگتر ترسی نداشته باشند.

وی همچنین به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص شد که این صندوق در دست یک خانواده بود و با دادن وام های بیش از هزار میلیارد به افراد منصوب شده توسط خودشان که در هیچ جایگاهی از صنعت نبوده اند، باعث مشکلات اقتصادی بزرگی برای کشور شدند.

موسوی لارگانی با اشاره به معضل بیکاری و فقر، گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین مشکلات کشور بیکاری است و رکود حاکم بر کشور هر روز بر تعداد بیکاران می افزاید. برای مثال در اصفهان اولین استان صنعتی کشور است سال گذشته حدود ۳۰ هزار نفر بیکار شده اند.

وی با توجه به توانمندی جوانان کشور و شرکت های دانش بنیان اظهار داشت : شرکت های دانش بنیان می توانند با در اختیار داشتن تکنولوژی های روز دنیا، مشکلات اشتغال و آسیب های اجتماعی را برطرف کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار