بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز غیر‌ایرانی در مدارس اصفهان تحصیل کردند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز غیر ایرانی در مدارس استان اصفهان تحصیل کردند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز غیر ایرانی در مدارس استان اصفهان تحصیل کردند.
مهدی سلیمانی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به تحصیل اتباع غیر ایرانی در اصفهان اظهار داشت: تحصیل اتباع غیر ایرانی در کشور ما مانند اتباع ایرانی است.
وی افزود: خدماتی که در حوزه آموزش به اتباع ایرانی داده می‌شود به اتباع غیر ایرانی هم داده شده و هر سال شیوه نامه‌ای از طرف وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود جزئیات نحوه تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در آن ذکر شده است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان بیان کرد: گروهی از اتباع غیر ایرانی که دارای مدارک اقامت قانونی در کشور هستند مانند اتباع ایرانی تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع غیر ایرانی بدون مدارک قانونی اقامت در ایران اظهار داشت: در سه سال اخیر به دستور مقام معظم رهبری، زمینه‌ برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع غیر ایرانی بدون مدارک قانونی اقامت فراهم شده که طی مراحل سنجش تحصیلی و سنجش سلامت در مدارس می‌توانند تحصیل کنند.
سلیمانی ادامه داد: بیشتر اتباع خارجی در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند و عمده اتباع غیر ایرانی در اصفهان از کشور افغانستان هستند.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 97-96 بیش از 50 هزار دانش‌آموز غیر ایرانی در اصفهان مشغول تحصیل بودند، گفت: بیش از 70 درصد دانش‌آموزان اتباع غیر ایرانی در مقطع دبستان و 30 درصد باقیمانده در مقطع دبیرستان (دوره اول و دوم) در حال تحصیل هستند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری اصفهان افزود: ایران هزینه‌های زیادی برای تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی متحمل شده و برآورد آموزش و پرورش حاکی از این است که سالانه سرانه هر دانش‌آموز 2 میلیون و 400 هزار تومان است.
سلیمانی خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران از حیث انسان دوستی و تکریم مهاجران به سمتی بوده که زمینه رایگان تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی را فراهم آورد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار