سامانه بارشی اواخر هفته جاری وارد استان اصفهان می شود

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت : سامانه بارشی ازسه شنبه هفته جاری اغلب نقاط این خطه را تحت تاثیر قرار می دهد.

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت : سامانه بارشی ازسه شنبه هفته جاری اغلب نقاط این خطه را تحت تاثیر قرار می دهد.
حجت الله علی عسگریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای 2 روز اول هفته جاری پدیده جوی قابل توجهی برای این منطقه پیش بینی نمی‌شود اما احتمال وقوع بارش های پراکنده باران برای روز دوشنبه در اکثر نقاط استان وجود دارد.
وی گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر ورود سامانه ناپایدار و موج جدید بارشی از روزهای سه شنبه و چهارشنبه به استان اصفهان است که بیشتر مناطق استان را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد و بارش های رگباری را در برخی نقاط استان به دنبال دارد.
وی افزود : بر اثر بارش‌های هفته اخیر در شهر نطنز 27.4 میلیمتر، سمیرم 20 میلیمتر،فریدونشهر 18.3 میلیمتر ، علویجه 18.1 میلیمتر، ورزنه 14.2 میلیمتر، خوروبیابانک 12.5 میلیمتر، میمه 11.8 میلیمتر، نائین 11.7 میلیمتر،خوانسار 10 میلیمتر ، دهاقان 6 میلیمتر و شهرضا 4.1 میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
این کارشناس با بیان اینکه در ایستگاه هواشناسی کلانشهر اصفهان هم کمتر از یک دهم میلیمتر بارش باران ثبت شد خاطرنشان کرد: بارش های رگباری در این مدت در نواحی شمال و غرب استان شدت بیشتری داشت و در این مناطق سبب سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر عمومی شد.
وی یادآوری کرد: میانگین بارش های هفته گذشته در استان اصفهان به هشت میلیمتر رسید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار