جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فریدن – جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان به ریاست نظام الاسلامی بخشدار مرکزی و با حضور اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان فریدن - جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان به ریاست نظام الاسلامی بخشدار مرکزی و با حضور اعضا برگزار شد.
نظام الاسلامی بخشدار مرکزی طی سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، ماه میهمانی خدا، از تلاشها و پیگیری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خصوص اجرایی نمودن مصوبات کارگروه و برگزاری جلسات و همکاری اعضای کارگروه با دبیر تقدیر نمود و گفت سلامت افراد از هر چیزی برای ما مهمتر است و اولویت کاری دولت محسوب گردد .
بخشدار مرکزی سپس بعد از شنیدن نظرات و پیشنهادت اعضا و دبیر کارگروه در خصوص دستور کار جلسه ضمن جمع بندی موارد مطرح شده اظهار داشت تمامی نکات گفته شده دارای اهمیت بوده و باید یک به یک توسط دبیرخانه و اعضا پیگیری گردد و هیچ کم کاری در این خصوص پذیرفته نیست .
نظام الاسلامی افزود تب برفکی یکی از امراض دام بوده که مقابله و پیشگیری با این بیماری نیازمند همکاری دامدار و دامپزشکی در تهیه واکسن و تزریق واکسن می باشد وی به بیماری هاری و اتلاف سگهای ولگرد توسط دهیاریها و شهرداریها اشاره نمود و گفت بیماریهای مشترک بین انسان و دام را باید جدی گرفت بخشدار مرکزی در خصوص تهیه سم کریمه گنگو نیز توصیه ها و سفارشات لازم را نمود.
بخشدار مرکزی در خصوص تامین آب سالم و بهداشتی برای شهرستان با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی ادارات ذیربط افزود تعیین تکلیف پساب فاضلاب از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است وی تأکید نمود لازم است حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت بررسی نهایی موضوع خروجی پساب فاضلاب توسط شبکه بهداشت و درمان ،شهرداری داران و ادارات منابع آب ،آب و فاضلاب شهری و محیط زیست انجام و نتیجه به دادستان محترم عمومی و انقلاب منعکس گردد وی همچنین گفت چاه آهکی دامنه و قفر نیز آماده اجرا و عملیاتی شدن می باشد .
نظام الاسلامی در خصوص صرفه جویی در مصرف آب در قطب صنعتی ،کارگاهها ،گاوداریها و ... نصب تجهیزات داخلی کاهنده آب ،رعایت ظرفیت استاندارد و ... را توصیه نمود و گفت در بازرسیها و صدور مجوز این موارد مد نظر قرار گیرد.
ایجاد مرکز اوتیسم در شهرستان ، انتقال آب دانشگاه آزاد ، رفع مشکل خط انتقال آب مجتمع سینگرد ،عادگان اذکر جهاد کشاورزی به کشاورزان پایین دست پساب فاضلاب و بررسی موضوع خسارت احتمالی به کشاورزان در این خصوص و ارائه برنامه مشخص برای نحوه بهره برداری از پساب توسط جهاد کشاورزی ،اجرای معاینات اولیه و تست های پزشکی اتباع و مهاجرین خارجی که در بخش کشاورزی مشغول کار می باشند از اهم موارد مورد تاکید در این جلسه بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار