افزایش قیمت میوه‌های نوبرانه در اصفهان

رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان در حال حاضر نرخ میوه های نوبرانه نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است، گفت: قیمت صیفی جات نسبت به هفته گذشته 30 درصد و مرکبات 10 درصد گران شده است.

رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان در حال حاضر نرخ میوه های نوبرانه نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است، گفت: قیمت صیفی جات نسبت به هفته گذشته 30 درصد و مرکبات 10 درصد گران شده است.
نوروز علی اسماعیلی در گفت‌و گو با ایسنا، در خصوص دلایل افزایش نرخ میوه و صیفی جات طی یک هفته گذشته، اظهار کرد: یکی از دلایل گران شدن میوه های عرضه شده در بازار، نوبرانه بودن است.
وی افزود: به عنوان مثال هفته گذشته هندوانه چابهار کیلویی 400 تومان بود که تولید آن تمام و بعد از آن هندوانه اهواز وارد بازار شد، اما امروز حتی هندوانه نو، کیلویی 1000 تومان وارد میدان میوه و تره بار اصفهان نشد.
رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر میوه ها حالت نوبرانه دارند و هر شهری شاید 10 روز هندوانه داشته باشد، اظهار کرد: هفته گذشته قیمت گرمک چابهار 500 تومان بود، اما امروز نرخ این محصول حدود 2500 تومان است.
وی با تاکید بر اینکه تنوع محصول در بازار میوه زیاد است، افزود: روز گذشته هر کیلو زردآلو آباده 12 هزار تومان فروخته شد، در حالیکه هفته گذشته حدود 5000 تومان بود.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نرخ میوه های نوبرانه نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است، گفت: شرایط آب و هوایی به گونه ای است که مردم همچنان تمایل به خرید سیب درختی و پرتقال دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر هر کیلو پرتقال در میدان میوه و تره بار 5500 تومان و سیب درختی با نرخ 4000 تومان در بازار اصفهان فروخته می شود، گفت: امروز قیمت صیفی جات نسبت به هفته گذشته 30 درصد و مرکبات 10 درصد گران شده است.
رییس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه با گرم شدن هوا، پرتقال و سیب دیگر خریداری نخواهد داشت، گفت: در بازار خرده فروشی اصفهان امروز قیمت هر کیلو گیلاس بومی 22 هزار تومان، گیلاس مشکی بین 12 تا 15 هزار تومان، زردآلو بین 15 تا 10 هزار تومان، هندوانه 1250 تومان، گرمک 3000 تومان، خربزه مشهدی 3000 تومان، طالبی 3500 تومان، آلوچه اصفهانی بین 7500 تا 4000 تومان، آلوچه شهریاری بین 7000 تا 4000 تومان، توت فرنگی بین 15 تا 6000 تومان و موز بین 7500 تا 8000 تومان فروخته می شود.
وی دلیل افزایش نرخ موز در بازار اصفهان را بالا رفتن تقاضای مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ثبت سفارش این محصول قبلا در ابتدای سال میلادی انجام شده، هنوز افزایش و نوسانات بازار ارز بر گرانی این محصول تاثیر نداشته است، البته پیش بینی می شود تا یک هفته آینده نرخ موز به 5000 تومان کاهش یابد.
وی با بیان اینکه نرخ میوه بستگی به شرایط آب و هوا دارد، تاکید کرد: با گرم شدن هوا قیمت ها متعادل می شود با این وجود هیچ کمبودی در بازار میوه اصفهان نداریم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار