طرح ترافیک جدید در اصفهان از مردادماه اجرا می‌شود

با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان طرح جدید ترافیک این کلانشهر از مردادماه اجرا می‌شود.

با تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان طرح جدید ترافیک این کلانشهر از مردادماه اجرا می‌شود.
به گزارش تسنیم ، براساس طرحی که امروز در سی‌وچهارمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان بررسی و به تصویب رسید، نحوه ورود خودروها به محدوده تردد تغییر می‌یابد.
براین اساس با حذف طرح زوج و فرد، طرح جدید ترافیک با ارائه مبلغ 10 هزار تومانی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوق و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه امروز شورای شهر، با اشاره به جزئیات این طرح گفت: حق ورود به محدوده تردد 10 هزار تومان تعیین شده است که این مبلغ برای ساکنان محدوده تردد 80 درصد تخفیف و برای کسبه و شاغلان آن منطقه 20 درصد تخفیف دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون این طرح گفت: بنده ابتدا با اجرای این طرح مخالف بودم اما با توجه به ابعاد این طرح و لزوم کاهش تردد به مرکز شهر با این طرح موافقت کردم.
فتح الله معین بیان کرد: بخشی از محدوده اجرای این طرح به ایستگاه‌های مترو دسترسی دارد بنابراین تردد مردم در سطح شهر با مشکلی روبرو نمی‌شود.
علیرضا نصر اصفهانی نایب رئیس شورای شهر اصفهان نیز تأکید کرد: هدف از اجرایی شدن این طرح که با بررسی و مطالعه جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی انجام گرفته، درآمدزایی نیست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به ابزار کنترل برای اجرای این طرح اظهار داشت: دوربین‌های ثبت تخلف به عنوان ابزار کنترل برای این طرح در نظر گرفته شده است.
علیرضا صلواتی با اشاره به سابقه بررسی‌ها برای اجرای این طرح، افزود: ما به دنبال مدیریت تقاضای ورود شهروندان به محدوده مرکزی شهر هستیم و امیدواریم در زمینه آگاه سازی شهروندان از این طرح و همچنین بستر استفاده از حمل و نقل عمومی، فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار