قرار نیست افزایش قیمت در بازار داشته باشیم

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با تاکید بر اینکه قرار نیست افزایش قیمتی در بازار داشته باشیم، گفت: بخشی از گرانی کالا در بازار به مواد اولیه وارداتی برمی گردد، که با افزایش نرخ دلار، قیمت اجناس نیز بالا می رود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با تاکید بر اینکه قرار نیست افزایش قیمتی در بازار داشته باشیم، گفت: بخشی از گرانی کالا در بازار به مواد اولیه وارداتی برمی گردد، که با افزایش نرخ دلار، قیمت اجناس نیز بالا می رود.
جواد محمدی فشارکی در گفت‌و گو با ایسنا، در خصوص بازار کالاهای اساسی در ماه رمضان، در شرایط نوسانات بازار ارز طی یک ماه گذشته، اظهار کرد: مدیریت نظارت و بازرسی اصناف از یک هفته پیش از ماه رمضان با 100 بازرس قراردادی به صورت محسوس و 245 بازرس افتخاری به طور نامحسوس، طرح تشدید بازرسی ها را در اصفهان آغاز کرده است.
وی تاکید کرد: طرح تشدید بازرسی اصناف تا پایان ماه رمضان (25 خرداد ماه) از هشت صبح تا 10 شب ادامه دارد و مجموعه مدیریت بازرسی نیز آماده دریافت شکایات مردمی با شماره تلفن 32352012 است.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان افزود: علاوه بر این، گشت های نظارتی دیگری با بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه ها برای نظارت بر بازار و برخورد با تخلفات فعال هستند.
وی با اشاره به اصنافی که در ماه رمضان بازرسی ویژه ای از آنها می شود، اظهار کرد: در این ماه نظارت ویژه بر مغازه های گز و شیرینی، میوه و سبزی، رستوران داران، کبابی و بریانی، میوه و سبزی، گوشت سفید، گوشت قرمز و نانوایان انجام و برخورد شدیدی با تخلفات صورت می گیرد.
محمدی فشارکی در خصوص اینکه چرا فروشندگان در بازار، اجناسی را که پیش از این ثبت سفارش شده بود را اکنون با نرخ جدید دلار به مردم عرضه می کنند، اظهار کرد: متاسفانه افزایش نرخ دلار بار روانی زیادی در بازار ایجاد کرده و فروشنده به این نتیجه می رسد که اگر این جنس را 1000 تومان بفروشند باید 2000 تومان دوباره خریداری کند، هم چنین برخی از مغازه داران با این توجیه اقدام به گران فروشی غیر منطقی می کنند.
وی هم چنین به گرانی منطقی در بازار اشاره کرد و گفت: بسیاری از تولیدکنندگان در ابتدای هر سال میزان هزینه های تولید خود را محاسبه و موارد مختلف را در آنالیز قیمت خود لحاظ می کند، به عنوان مثال نرخ روغن با همین روش امسال 9 درصد گران شد.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان هم چنین افزود: بخشی از گرانی کالا در کشور به مواد اولیه وارداتی برمی گردد، که با افزایش نرخ دلار، قیمت اجناس نیز بالا می رود، البته برخی از کالاهای اساسی همچون مرغ، لبنیات و حبوبات امسال گران نشده است.
وی در خصوص گرانی گوشت قرمز، اظهار کرد: با خشکسالی، خرید علوفه گران و افزایش نرخ ارز بر گرانی گوشت قرمز تاثیر گذار است.
محمدی فشارکی با بیان اینکه با افزایش نرخ دلار صادرات کالا به صورت قاچاق از کشور بیشتر می شود و از سوی دیگر با کاهش قیمت دلار، کالا به طور قاچاق وارد کشور می شود، گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش نرخ دلار در کشور، شاهد قاچاق دام سبک و سنگین هستیم که موجب کمبود دام و برهم خوردن عرضه و تقاضا گوشت قرمز شده است.
وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی استانداری اصفهان و ستاد تنظیم بازار کشور، گوشت قرمز وارداتی در فروشگاه های اتکا، کوثر، رفاه، شرکت تعاونی ها عرضه می شود، افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز در کشور، طی یک ماه گذشته ستاد تنظیم بازار در استانداری اصفهان سه مرتبه برگزار شده است و در گشت های مشترک به شدت با تخلفات برخورد می شود.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با تاکید بر اینکه قرار نیست افزایش قیمتی در بازار داشته باشیم، گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده هر نوع گرانی، موارد تخلف را گزارش دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار