دکتر مریم حکمتیان؛ از تعهد پزشکی تا نیروی معنوی

در طی یک دهه همکاری با دکنر مریم حکمتیان، هیچ‌گاه شاهد نبودم که کمترین مشکلی برای بیمارانش ایجاد شود. پزشکی که با توجه به سابقه کاری بالا، بسیار خستگی‌ناپذیر، گشاده‌رو و باانرژی فوق‌العاده مثبت با بیمارانش ارتباط برقرار می‌کند.

دکتر مریم حکمتیان؛ از تعهد پزشکی تا نیروی معنوی

اصفهان امروز-دکتر رضاشیرالی: یکی از اصول مهم در امر پزشکی، ارتباط بین پزشک و بیمار است. پزشکی که بتواند با گشاده‌رویی و خلق‌وخوی نیک و انرژی مثبت با بیمار مواجه شود، وقتی نیاز است که جلب اعتماد حاصل شود، و بیمار در راه درمان خود، جسم و روحش را در اختیار پزشک قرار دهد.

ضمن اینکه لازم است توجه داشت که این فاکتور مهم، یعنی رابطه پزشک با بیمار، یک رابطه دوطرفه است. قطعا نتیجه‌گیری از روند بهبودی و درمان، زمانی حاصل می‌شود که بیمار هم با پزشک خود در جریان این ارتباط دوجانبه و مشارکت در درمان، همراهی و همکاری لازم را داشته باشد.

تخصص، تعهد، تجربه، انسانیت و بالاترین حد مسئولیت‌پذیری از مقتضیات حرفه‌ای غیرقابل‌انکار یک پزشک است؛ اما ما در این شهر مفتخر به پزشکانی هستیم که شاید بتوان گفت چیزی فراتر از این موارد ذکرشده هم در اخلاق حرفه‌ای خود را دارا هستند. نمونه بارز این مطلب، دکتر مریم حکمتیان، متخصص زنان و زایمان در اصفهان و در حال حاضر در بیمارستان سپاهان است؛ پزشکی که نمونه بارز یک طبیب برجسته، آگاه، باتجربه، دلپاک، مهربان، فروتن و در یک‌کلام نمونه یک انسان واقعی است.

در طی یک دهه همکاری با ایشان، هیچ‌گاه شاهد نبودم که کمترین مشکلی برای بیمارانش ایجاد شود. پزشکی که با توجه به سابقه کاری بالا، بسیار خستگی‌ناپذیر، گشاده‌رو و باانرژی فوق‌العاده مثبت با بیمارانش ارتباط برقرار می‌کند.

این موضوع که تابه‌حال ندیدم در کار ایشان حین درمان، جراحی و تولد یک نوزاد، هیچ مشکلی به وجود آید و این حس معنوی و شرافت و پاکی و درستی که در این پزشک وجود دارد را می‌توان این‌گونه تعبیر کرد که همواره نیروی معنوی در حین فعالیت و حتی جراحی، ایشان را حمایت می‌کند.

این گفته را در این جمله خلاصه کنم که روزی به ایشان گفتم، انگار دو فرشته از آسمان به حمایت شما فرستاده‌شده‌اند و این ملائکه همواره در کنار شما هستند و نمود آن سرانجام‌های مورد تاییدی است که بیماران و مراجعه‌کنندگان شما آن را تجربه کرده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار