دیپلماسی شهری مکمل دیپلماسی رسمی کشور/ شهرداری ها بسترساز صلح و دوستی هستند

شهردار اصفهان صبح امروز در سمپوزیوم بین المللی حقوق داوری گفت: دیپلماسی شهری می تواند مکمل دیپلماسی رسمی در صلح و رفاقت شهرها و کشورها باشد.

دیپلماسی شهری مکمل دیپلماسی رسمی کشور/ شهرداری ها بسترساز صلح و دوستی هستند

به گزارش خبرنگار ایمنا ، صبح امروز سمپوزیوم بین المللی حقوق داوری در سالن کوثر اصفهان با حضور جمعی از مسئولان شهری و کشوری و جمعی از استادان ، حقوقدانان بین المللی و علاقه مندان به امور حقوقی برگزار شد.

در این مراسم، مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان که به عنوان شهردار صلح و دوستی معرفی شده بود، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شهرداری ها بستر ساز صلح و دوستی هستند چراکه پیش زمینه صلح و دوستی دیپلماسی شهری بوده که مکمل دیپلماسی رسمی است به همین دلیل نیز می توان گفت اقتدار کشورها مدیون اقتدار شهرهاست .

وی ادامه داد: ایران جزیره ای امن است که ثبات صلح و دوستی درآن وجود دارد و این مسأله مرهون اقتداری است که در کشور وجود دارد .

وی با اشاره به سه قدرت اصلی خدادادی،اکتسابی و گفتمانی که زمینه ساز امنیت کشور است، اضافه کرد: این سه قدرت اصلی می تواند هر کشوری را به ثبات و آرامش برساند اما در میان این قدرت ها قدرت گفتمانی مهم تر از سایر آن هاست به نحوی که کارکرد این قدرت در حوزه های مختلف تعریف می شود .

جمالی نژاد با تاکید براینکه هر نوع شیوه مدیریتی در قرن حاضر به توانایی پاسخگویی، شفافیت و توانایی غنایی وابسته است، عنوان کرد: شاخص های مدیریت برتر شهری، مشارکت، حاکمیت قانون، شفافیت، مسئولیت پذیری، اجماع سازی، عدالت و انصاف، کارایی و اثربخشی و پاسخگویی است .

وی لازمه حضور در شهر پویا را تشریک مساعی، ایجاد وفاق و همدلی، توضیح دادن و اقناع سازی دانست و افزود: شهرداری ها به عنوان نخستین خاکریز مطالبات مردم نقش بسیار زیادی در ارتقا قدرت نرم، اقتدار و گفتمان سازی دارند و می‌توانند در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی اثربخش باشند .

وی ادامه داد: حس تعلق در شهرها سبب افزایش انسجام اجتماعی در محلات و وفاق بسیار زیاد در مناطق شهری می شود که این موضوع به دنبال خود امنیت اجتماعی و ملی را به همراه دارد.

شهردار اصفهان یادآورشد: چشم انداز تمرکز زدایی در بستر توسعه نهادهای محلی یا همان شهرها اقتدار دولت، شایسته سالاری، تصمیمات مطلوب و کارآمد، افزایش نقش آفرینی و تسهیل در امور، انسجام و همبستگی، رضایتمندی مردم و توزیع عادلانه خدمات را شامل شده و در نهایت بستر ساز صلح و دوستی است.

وی با اشاره به ویژگی های اصفهان 1400، اضافه کرد: اصفهان در برنامه 1400 قرار است به شهری طیب و طاهر، مهد عالمان و نخبگان، شهری مبتنی بر دانش و دانایی، شهری ارزشمدار، با نشاط، مسئولیت پذیر، نمونه در فرهنگ شهر و شهروندی و به شهروندانی دوستدار صلح و گفتگو تبدیل شود .

جمالی نژاد با بیان اینکه رویکردهای مختلفی را در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: تکریم و پاسداشت گویش ها، آداب و رسوم، سنت ها، گسترش و تقویت حس تعلق به محلات، شهرها، جغرافیا، پرچم، گسترش و تقویت خوداتکایی و خودباوری، گسترش نشانه ها و نمادهای فرهنگ ایرانی واسلامی در تمامی بناها، گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهایی دینی و ارتقاء شناخت مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله برنامه هایی است که برای شهر اصفهان در نظر گرفته ایم .

وی افزود: امیدوارم داوری و میانجیگری که از شیوه های متداول ایجاد صلح و دوستی بوده و داوران از محبوبترین افراد در شهرها و کشورهای خودشان بوده اند را بتوانیم در شهر اصفهان تسری و توسعه دهیم .

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در حوزه دیپلماسی شهری حضور بسیار خوبی داشته است، خاطر نشان کرد: شهرداری عنوان می کند دیپلماسی شهری می تواند مکمل دیپلماسی رسمی در صلح و رفاقت شهرها و کشورها باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار